https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W regionie w ostatnich latach udało się wybudować pięć obwodnic. Kolejne są w budowie

Katarzyna Fus
Łącznie wszystkie zaplanowane drogi pochłoną 190 mln zł.
Łącznie wszystkie zaplanowane drogi pochłoną 190 mln zł. archiwum
Brodnica, Chełmno, Mogilno, Janikowo i Pakość to miasta, w których mieszkańcy nie muszą już obawiać się ruchu tranzytowego. Miejscowości można objechać dzięki obwodnicom, które finansowane są w ramach wojewódzkiego programu budowy obwodnic.

Będą kolejne połączenia

Oprócz gotowych objazdów powstają kolejne. Trwa budowa obwodnicy Mroczy. Będzie ona przebiegała na linii północ-południe po wschodniej stronie miasta, dzięki czemu przechwyci ruch z drogi wojewódzkiej nr 241 Nakło-Sępólno, i z drogi wojewódzkiej nr 243 Mrocza-Koronowo. Jej budowa zakończy się w połowie 2014 r. Gmina wiosną rozstrzygnęła przetarg na dokończenie rozpoczętych prac i roboty dodatkowe.

Z kolei Nakło ogłosiło w lutym przetarg na budowę pierwszego etapu obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241. W ramach zadania zostanie m.in. wybudowany nowy wiadukt nad torami kolejowymi o długości 67 m i nowy wiadukt nad ul. Rudki o długości 15,8 m. Zakończenie realizacji pierwszego etapu planowane jest w grudniu 2014 r., a drugiego w kwietniu 2017. Wartość budowy to 52 mln zł. To nie koniec. Trwa uzyskiwanie decyzji środowiskowej, niezbędnej do rozpoczęcia budowy obwodnicy Chełmży. Określi ona jednocześnie jej optymalny przebieg.

Łącznie wszystkie zaplanowane drogi pochłoną 190 mln zł, z czego od marszałka i z pieniędzy unijnych samorządy dostaną ponad 93 mln zł.

Przeczytaj także: Zerwana została umowa na budowę obwodnicy Mroczy

Wyznaczyć nową trasę

Nie wszystkie zaplanowane zadania udało się zrealizować. Z budowy obwodnicy zrezygnowała Tuchola. - Decyzją zarządu województwa zadanie opracowania nowych koncepcji obwodnicy prowadzi od lipca Zarząd Dróg Wojewódzkich - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

niezły burdel w Gniewkowie - 2.rok męczą rondo i prostej przecież roboty skończyć nie mogą, przez co ludzie przepalają miliony złotych i tracą miliardy godzin. kto za to płaci?

A
Adam

Komu potrzebna obwodnica dla Mogilna.Dla Strzelna jest 1000 razy bardziej przydatna!!!!

G
Gość
W dniu 18.08.2013 o 07:11, jbt napisał:

A Wąbrzeźno ma obwodnicę długości 8,3 km juuuuuż od 2006 roku. Wybudowana została wspólnymi siłami przez Miasto Wąbrzeźno, gminę Wąbrzeźno i Powiat Wąbrzeski. Wystarczy chcieć i umieć to zrobić!

A jak się chce, można przyjąć na siebie wszystkie zadania rządowe...budowa obwodnic to zadanie GDDiA.

j
jbt
A Wąbrzeźno ma obwodnicę długości 8,3 km juuuuuż od 2006 roku. Wybudowana została wspólnymi siłami przez Miasto Wąbrzeźno, gminę Wąbrzeźno i Powiat Wąbrzeski. Wystarczy chcieć i umieć to zrobić!
J
Jan2

Pretensje należy kierować do GDDKiA w Bydgoszczy.

k
keram

Dziwi mnie fakt ,że wybudowano obwodnice Janikowa i Pakości a do tej pory nie podjęto budowy obwodnicy Inowrocławia jak i Kruszwicy . Odsuwanie terminu budowy Inowrocławskiej drogi jest kpiną z mieszkańców jak i władz ,które robiły wszystko co mogły by w tym roku budowa została zaczęta ,zgodnie z obiecanką p Ministra . Z drugiej strony obwodnicy Kruszwicy nie zaczęto nawet planować do dziś ,a terenu pod jej budowę ubywa poprzez wydawania decyzji na budownictwo domów mieszkalnych. Takie  przez lata podejście poprzednich władz miejskich jak i wojewódzkich ,ich obojętność  a także odsuwanie w czasie  tej inwestycji doprowadziło do  tego ,że podjęcie działań w obecnych latach  takiej inwestcji będzie  zadaniem trudniejszym  i bardziej kosztownym niż 5-ć 10-ć lat temu, a przebieg jej utrudniony. Ciągłe twierdzenie braku kasy  było i jest tak powszechnym ,że malo to kogo przekonywuje. Zdaję sobie sprawę z tego  ,że ta inwestycja musi się zacząć jak najszybciej ,gdyż natężenie  ruchu przez miasto  ciasnymi dla takiej ilości  pojazdów ciężarowych o różnej masie  jest szkodliwe dla zabudowy  Niepodległości -Zamkowej,którymi to przebiega trasa krajowa  w kierunku Włocławka,czy Warszawy. Do tej pory nie zostało przebudowane skrzyżowanie  w Kobylnikach ,gdzie przeniesiono Zakłady Tłuszczowe,ani też nie zrobiono nic przy przebudowie ul Kościuszki ze skrzyżowaniem na Dobre i Radziejów-Włocławek ,gdzie widoczność w kierunku dobrefo i Osiedla Zagople jest nie do zaakceptowania. Po trzecie przy tym natężeniu ruchu na trasie Kruszwica- Inowrocław położona parę lat temu nowa i dobra by się wydawało nawierzchnia już stała   się kiepska z podu występujących miejscami kolein. Takie działania  nie są właściwe dla szybko następującego natężenia ruchu na tym kierunku. Dlatego  apeluje do władz odpowiedzialnych za tą trasę o podjęcie działań zmierzających do polepszenia stanu drogi jak i zajęcie się działaniami zmierzającymi do zbudowania obwodnicy KRUSZWICY, przez lata traktowanej  w tym temacie po macoszemu. Sprawa wymaga szybszychy działań a  takich jak  do tej pory w tym temacie.

a
aewr

smiech buduja obwodnice na drogach  DK powiatowe  241 a D wojewodzkie ZNIN INOWROCŁAW  nie maja,,,,,

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska