W tych sklepach najchętniej robimy zakupy spożywcze
Gdzie Polacy najchętniej robią zakupy spożywcze? Które markety są teraz wybierane najchętniej?
Trzy najważniejsze kryteria, według których dana sieć jest teraz wybierana przez klientów to:
- szeroki asortyment,
- niskie ceny,
- stosunek jakości do ceny.
Kryteria te są tak samo ważne dla większości respondentów, bez względu na wysokość ich dochodów.
- Czasy turbulencji pogłębiają polaryzację. Także w zakupach. Klienci nie zmieniają wszystkich swoich nawyków, ale widać wyraźnie, że teraz dokonują ostrzejszej selekcji. Na szczycie rankingów w kategoriach: wiarygodność, obsługa klienta, przyjemność z zakupów i zrównoważony rozwój Polacy umieścili w tym roku detalistów specjalizujących się w karmie i akcesoriach dla zwierząt. Co ciekawe, na wysokich pozycjach, według niemal wszystkich badanych przez nas kryteriów, znalazły się sieci, które wyraźnie odpowiadają na potrzebę społeczną „dbania o siebie”, takie jak Rossmann, Hebe, Nike i 4F. Przez pryzmat naszego badania widać też polaryzację pomiędzy tym, co dla klientów priorytetowe i cenne, a tym co tylko funkcjonalnie niezbędne. Kluczowe pytanie dla sieci handlowych brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – wyjaśnia Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants.
Choć wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę na aspekt finansowy (obecnie 80 proc.), nie oznacza to poszukiwania najtańszego produktu, a takiego, który łączy możliwie najlepszą jakość z najniższą ceną. Jednocześnie pod wpływem kryzysu inflacyjnego klienci stają się bardziej pragmatyczni – znacząco mniej ważne w stosunku do zeszłego roku są dla nich "łatwość" i "przyjemność robienia zakupów". Znaczenia nabierają za to "niskie ceny" i "korzystne oferty".
Oto ulubione markety Polaków - w nich najchętniej robimy zakupy spożywcze
Które sklepy spożywcze cieszą się teraz najlepszą opinią? Gdzie Polacy najchętniej robią zakupy spożywcze? Które markety są teraz wybierane najchętniej? Zobacz teraz w naszej galerii nowy ranking sklepów:
*****
Polska edycja badania "OC&C Retail Proposition Index" została zrealizowana metodą CAWI we wrześniu 2022 r. na próbie 2 429 respondentów w wieku 18-65+ lat. Badanie odbyło się w 9 krajach na łącznej próbie 40 tys. konsumentów. Zobacz całe badanie - KLIKNIJ TUTAJ
OC&C Strategy Consultants jest międzynarodową firmą doradztwa strategicznego, o ponad trzydziestoletniej historii, z siedzibą główną w Londynie. Poza Europą posiada biura w Ameryce Północnej, Południowej i Azji. Koncentruje się na branży dóbr konsumenckich, handlu detalicznym oraz sektorach skupionych wokół nowych technologii. W Polsce doradza firmom, które mają ambicje być o krok przed konkurencją.
