Ta historia ma początek w latach 60., kiedy to kombajn Vistula wjechał na polskie pola i ułatwił żniwa. Z czasem rolnicy zaczęli jednak skarżyć się na kosztowne naprawy i małą wydajność. Pojawił się dylemat: sprowadzanie maszyn żniwnych ze Związku Radzieckiego czy stworzenie nowego kombajnu?Polakom udało się to drugie. Płocka Fabryka Maszyn Żniwnych skonstruowała nowe kombajny - legendarne do dzisiaj Bizony. Ich poligonem doświadczalnym były pola Państwowych Gospodarstw Rolnych, zachwyty się mnożyły.28 kwietnia 1972 roku został przekazany tysięczny Bizon. I to z jaką pompą! W uroczystości wzięli udział nie tylko przedstawiciele władzy i fabryki, ale też m.in. goście z ministerstw - przemysłu maszynowego, rolnictwa oraz z Warszawskiego KomitetuWojewódzkiego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Dodajmy, że Fabryka Maszyn Żniwnych powstała w 1870 roku. Jej działalność w Płocku zapoczątkował Mojżesz Szyja Sarna. Zakład opuszczały pługi i sieczkarnie.
Narodowe Archiwum Cyfrowe
Ta historia ma początek w latach 60., kiedy to kombajn Vistula wjechał na polskie pola i ułatwił żniwa. Z czasem rolnicy zaczęli jednak skarżyć się na kosztowne naprawy i małą wydajność. Pojawił się dylemat: sprowadzanie maszyn żniwnych ze Związku Radzieckiego czy stworzenie nowego kombajnu?
Polakom udało się to drugie. Płocka Fabryka Maszyn Żniwnych skonstruowała nowe kombajny - legendarne do dzisiaj Bizony. Ich poligonem doświadczalnym były pola Państwowych Gospodarstw Rolnych, zachwyty się mnożyły.
28 kwietnia 1972 roku został przekazany tysięczny Bizon. I to z jaką pompą! W uroczystości wzięli udział nie tylko przedstawiciele władzy i fabryki, ale też m.in. goście z ministerstw - przemysłu maszynowego, rolnictwa oraz z Warszawskiego Komitetu
Wojewódzkiego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.
Dodajmy, że Fabryka Maszyn Żniwnych powstała w 1870 roku. Jej działalność w Płocku zapoczątkował Mojżesz Szyja Sarna. Zakład opuszczały pługi i sieczkarnie.