W ramach zajęć dzieci uczestniczyły w projekcie „9 muz”. Brały udział w warsztatach, w trakcie których zapoznawały się z różnymi dziedzinami sztuki. Poznały stare instrumenty, nauczyły się tworzyć wirtualne chmury słów i ansamblaże, odkryły tajemnice Parku Solankowego i wzięły udział w grze terenowej zaprojektowanej przez Jarosława Wojtasińskiego dla Inowrocławskiej Organizacji Turystycznej.
>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<
- Każdy dzień poświęcony był innej muzie i jej atrybutom, wokół których zbudowano cykl ćwiczeń i warsztatów, a w efekcie 9 scenariuszy zajęć z edukacji pozaformalnej - tłumaczy Iwona Przybyła, autorka scenariuszy.
Ponadto program półkolonii obfitował w liczne wyjścia i wyjazdy, m. in. na basen, do kina, wycieczkę do Bydgoszczy czy urokliwego Połajewka nad jeziorem Gopło. Dziećmi opiekowała się kadra w składzie: Lilianna Dyks, Mariola Osińska, Joanna Sieradzka, Elżbieta Gąsiorek, Justyna Molenda i Katarzyna Krawczyk oraz Krystyna Miklas, prezes TKOPD.
- Dużą pomocą okazała się współpraca z lokalnymi społecznikami, którzy odkrywali swoje pasje - zdradza Iwona Przybyła. Dzieci spotkały się z Tadeuszem Konieczką, Bożeną Koteras i Tadeuszem Chęsym. - Szczególną atrakcją była też wizyta uczniów z teatru „Azyl”. Dominika Starozum, Krzysia Radzikowska i Julia Kalka odegrały scenki barokowe. Nauczyły też dzieci podstawowego kroku poloneza.
Półkolonie zorganizowało TKOPD w partnerstwie z Urzędem Miasta Inowrocławia i Urzędem Marszałkowskim.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (06.07.2017)