Polska platforma do wideokonferencji i webinarów ClickMeeting sprawdziła, jak wygląda rynek płatnych wydarzeń.
Średni zarobek na webinarze to ponad 2 400 złotych
Najpopularniejsze wydarzenie w Polsce przełożyło się na przychód blisko 60 tys. złotych. Dla porównania w tym samym okresie w Niemczech padł rekord w wysokości 4 784 euro czyli ok. 23 tys. złotych, w Austrii 3 094 euro, a w Szwajcarii 900 euro. Średni przychód z jednego webinara w Polsce to 2 443 złote, a u naszych zachodnich sąsiadów 512 euro.
– Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej - komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.
- Takie wydarzenia to doskonała forma dzielenia się swoją wiedzą oraz możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców z różnych części kraju i nie tylko, przy stosunkowo niskich nakładach związanych z organizacją takiego wydarzenia. Eksperci bardzo szybko docenili ten format, dostrzegając w nim wiele zalet. Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą – dodaje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.
Ponad tysiąc płatnych webinarów już w tym roku
W swoim badaniu ClickMeeting wziął pod uwagę okres od stycznia do 24 października 2022 roku. Jak się okazuje, w tym okresie w Polsce odbyło się 1 009 płatnych wydarzeń, które łącznie zgromadziły 28 408 uczestników. Dla porównania w tym samym czasie w Niemczech odbyło się 262 tego typu webinarów, na które w sumie wykupiono 5 235 dostępów.
