Więcej zabezpieczeń i nowe tory z Kutna do Torunia

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Będą szybsze podróże i wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych na linii między Kutnem a Toruniem. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na kolejne prace.

Jak informuje nas Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA - w ramach już realizowanych prac zwiększa się dostępność przystanku Wiktorowo dla podróżnych. Wartość inwestycji zakończonych i w realizacji to 200 mln zł netto. Finansowanie pochodzi ze środków budżetowych.

Na linii między Kutnem a Toruniem (nr 18) PLK zmodernizowane zostaną tory na wybranych odcinkach między Ostrowami a Toruniem Głównym.

Prace na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w Otłoczynie (ul. Sosnowa oraz ul. Toruńska) oraz dodatkowe zabezpieczenia (rogatki) i monitoring na dwóch przejściach dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska - Lipnowska oraz ul. Rudacka - Grzybowa) zwiększą poziom bezpieczeństwa. Prace zostaną zakończone do grudnia 2023 r. Oferty w przetargu można składać do 2 listopada br.

Na szlaku Kaliska Kujawskie - Czerniewice

Zakres już realizowanych prac obejmuje m. in. peron nr 2 na przystanku Wiktorowo. Gotowa jest konstrukcja peronu. Kończą się prace przy dojściu dogodnym dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowana zostanie wiata. Będą też ławki oraz gabloty informacyjne.

Przebudują stacje PKP między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim

Między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami ułożono już nowy tor. Zgrzewane są szyny. Na gotowych konstrukcjach wieszana jest nowa sieć trakcyjna. Prace przewidziano do kwietnia 2021 r. Wartość trzeciego etapu prac to prawie 39 mln zł netto.

Zabezpieczenia na przejazdach

W 2019 r. zakończył się drugi etap projektu. Przebudowano trzy perony na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku Wiktorowo.

Na odcinku Ostrowy - Otłoczyn wymieniono tory na oraz sieć trakcyjną, a także wyremontowano most nad rzeką Lubienką. Na 8 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowe rogatki, sygnalizatory dźwiękowe i świetlne oraz nawierzchnię. Na prace przeznaczono 81 mln zł netto.

W latach 2016-2018 zrealizowano pierwszy etap tego projektu - na 30-kilometrowym odcinku między Włocławkiem Brzezie a Aleksandrowem Kujawskim wymieniono tory i sieć trakcyjną. Podróżni korzystają z przebudowanych, wygodnych peronów w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim.

Wyremontowano 18 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowano układ torowy stacji Nieszawa Waganiec. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nową sygnalizację, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa na styku torów i dróg. Prace kosztowały 77 mln zł netto.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno - Toruń Główny” finansowane są ze środków budżetowych.

Kredyt hipoteczny, to coraz większe ryzyko. UOKiK ostrzega.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie