Siedem na dziesięć osób, które wzięły udział w badaniu, kupi produkty na Wielkanoc w tradycyjnym sklepie lub markecie. Aż 83 proc. z nich zadeklarowało, że zapłaci za nie kartą.
Natomiast co czwarty ankietowany odpowiedział, że zakupy przedświąteczne zrobi w sieci. Najchętniej wybieraną metodą płatności za zakupy online jest szybki przelew (81 procent), a w drugiej kolejności karta płatnicza (45 procent).
Duża grupa osób płaci kartami w tradycyjnych sklepach, co oznacza, że coraz mniej z nich nosi przy sobie gotówkę.
Przeczytaj koniecznie: Wielkanocne zakupy. Te święta mogą być najdroższe od lat!
Większość z nas na Wielkanoc wyda od 100 do 500 złotych
W badaniu zapytano także o świąteczny budżet. 56 procent osób wyda na przygotowanie świąt, łącznie z zakupem prezentów, od 100 do 500 złotych. Co piąta osoba przeznaczy na to 500-1000 złotych. Tylko 3 procent ankietowanych wyda nawet 2 tysiące złotych.
Czytaj też: Przerwa świąteczna 2011. Pracownicy odpoczywają, firmy tracą! [długie weekendy i święta w 2012 roku]
71 procent osób kupi upominki wielkanocne dla najbliższych. Co trzeci pytany przeznaczy na to od 100 do 300 złotych, a 26 procent mniej niż 100 złotych.
