
Wzdłuż ulic, przy których zostaną ułożone tory nowej linii, trwa wielkie karczowanie terenu. - Właśnie ruszyliśmy z drugim etapem wycinki, od Korfantego aż do pętli Mariampol - informuje dyrektor kontraktu Andrzej Pastwa z firmy Gotowski.

I zapowiada jeszcze: - W grudniu zaczną się także prace związane z przekładaniem uzbrojenia podziemnego. Będziemy posuwać się z nimi od Wyścigowej przez kolejne skrzyżowania w kierunku Mariampola - wyjaśnia inżynier.

Tramwaj do Fordonu to po Trasie Uniwersyteckiej najdroższa inwestycja komunikacyjno-drogowa w historii Bydgoszczy. Zakłada budowę blisko 10-kilometrowego torowiska od pętli przy Wyścigowej w głąb Fordonu, aż do Mariampola, a do tego potężną estakadę nad stacją kolejową Bydgoszcz Wschód. Cały kontrakt wart jest 290 mln złotych, a jego realizacja potrwa dwa lata - do zimy 2015 roku.

Teraz ruszamy z drugim etapem czyszczenia na kolejnym 5,5-kilometrowym odcinku aż do planowanej pętli Mariampol - informuje dyrektor kontraktu Andrzej Pastwa z firmy Gotowski.