Dolna Wisła przepływa przez województwo kujawsko-pomorskie i pomorskie, którym najbardziej zależy na odrodzeniu żeglugi. Bo właśnie z portów morskich Gdańska i Gdyni można by transportować barkami ogromne ilości kontenerów w górę rzeki, odciążając kolej i drogi.
Pierwszy duży port należy zbudować w zakolu Wisły w okolicach Bydgoszczy i Solca Kujawskiego i w nim przeładowywać towary na pociągi i tiry. Taki port ze względu na swą funkcjonalność nazywa się multimodalnym.
Specjaliści najwyższej klasy z Bydgoszczy i Gdańska potwierdzili, że taka inwestycja ma sens, przy założeniu, że odbuduje się ostrogi wiślane. Ale znacznie lepszym rozwiązaniem będzie budowa kolejnych stopni wodnych poniżej funkcjonującego od roku 1970 we Włocławku.
Budowa zapór i hydroelektrowni, reaktywacja żeglugi przyniosą same korzyści. Każda złotówka zainwestowana w transport wodny daje od 4 do 6 złotych. Ta inwestycja da pracę tysiącom ludzi i zapewni rezerwuar wody w razie susz.
O tym wszystkim przeczytacie 13 maja w 12-stronicowym dodatku „Autostrada na Wiśle”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Komunie dzieci gwiazd są jak wesela. Najpierw ciało Chrystusa, potem DMUCHANY ZAMEK
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?