https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Włocławek. Zaczyna się realizacja najbardziej uciążliwego dla kierowców odcinka "jedynki"

Joanna Lewandowska [email protected] tel. 54 232 22 22
Tak wczoraj wyglądał remontowany odcinek ul. Toruńskiej, czyli krajowej "jedynki”
Tak wczoraj wyglądał remontowany odcinek ul. Toruńskiej, czyli krajowej "jedynki” Wojciech Alabrudziński
Do końca czerwca zamknięty zostanie odcinek "jedynki" na wysokości Anwilu. A w korkach stać będziemy jeszcze ponad rok.

- Korki to rzecz naturalna, towarzysząca realizacji każdej drogowej inwestycji - przekonuje Paweł Kujawa, prezes firmy "Husar", konsorcjum realizującego przebudowę drugiego etapu "jedynki". Prezes nawiązuje do drażliwego tematu zamykania poszczególnych odcinków ulicy Toruńskiej.

Czternaście wahadeł

Włocławianie nie rozumieją, dlaczego wyłącza się z ruchu kolejne odcinki, nie od-dając do użytku tych zamkniętych wcześniej.

Przeczytaj także:"Jedynka" we Włocławku w remoncie. Kierowcy stoją w korkach

Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w przypadku zamknięcia ulicy Toruńskiej na wysokości Włocławskiego Centrum Kultury. Wyłączono go z ruchu nie oddając do użytku odcinka naprzeciwko Anwilu.

- Nie mogliśmy go jeszcze udostępnić, ponieważ nie położyliśmy tam ostatniej warstwy, tak zwanej ścieralnej - tłumaczył Paweł Kujawa.

Pośpiech niewskazany

Co przeszkodziło w tym drogowcom? Prezes "Husara" tłumaczy, że nie ma mowy o żadnej przeszkodzie. - Nie mogliśmy zrobić tego wcześniej, ponieważ na wykonywane roboty udzielamy pięcioletniej gwarancji - mówi i dodaje, że zbyt szybkie położenie ostatniej warstwy może być przyczyną późniejszych uszkodzeń asfaltu.

Wiadomości z Włocławka

- Odcinek na wysokości Anwilu zostanie udostępniony do końca czerwca - zapewnił Paweł Kujawa.
To jednak nie zmieni sytuacji kierowców. Bo po otwarciu tego odcinka zamykane będą kolejne - według harmonogramu, który za kilka dni ma upublicznić MZD. W sumie drugi etap remontu to aż czternaście odcinków.

Trzeci etap zgodnie z planem

Antoni Popowski, z konsorcjum Drogi i Mosty realizującego trzeci etap przebudowy "jedynki", zapewnił, iż mimo lutowej przerwy, prace przy budowie wiaduktów przebiegają zgodnie z planem. -Nic nie wskazuje na to, że miałyby być jakieś odstępstwa od harmonogramu - mówi.

Roboty drogowe składające się na trzeci etap remontu jedynki potrwają do końca października. Do tego czasu, oprócz przebudowy wiaduktów nad bocznicą kolejową, przebudowane zostanie skrzyżowanie z drogą dojazdową do Jeziora Czarnego.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Drogowiec
c.d.

Po ponownym przejeździe odcinkiem z nową nawierzchnią( prawy przy lesie), koryguję:

jest to odcinek o długości 1635 m!

uważam, że przy planowanych kolejnych miesiącach utrudnienia ruchu(!) , należy dokonać zmiany REGULACJI RUCHU NA TYCH 1635 M!!!
To nie wymaga nadzwyczajnych nakładów!
G
Gość
To, ze roboty w toku, czyli nadzieja na ich szczęsliwe zakończenie i dla nas ( kierowców) nowe czasy- to bardzo, ale to bardzo dobra realizowana inwestycja! chwała za to!!!

Przy okazji-uwaga dla nadzorujacych czyli do kierownictwa zarządzającego remontem odcinka " jedynki" od lasku do Maresu( dalej do Włocłka) ; panowie( tym razem z małej!), czy Wam zabrakło wyobraźni, czy też nie jesteście z Włocławka i nie znaliscie jakosci( róznicy) obu pasów( w obu kierunkach!)?
Każdy kierowca, ba nawet " baby za kierownicą"( chociaż One nie patrzą na dziury!) wiedział i wie, że prawy pas dwukierunkowej drogi Nr.1 na odcinku( jak powyżej) był o DWIE KLASY W LEPSZEJ KONDYCJI od lewego( kierując się do Włocławka od strony ANWILU!) - powtarzam- o dwie klasy lepsza naiwrzchnia była tego, KTÓRY( O ZGROZO) zamkneliscie w listopadzie( o potrójna zgrozo!) przed zimą , a pozostawiliscie nas( kierowców z " babami za kierownicą " - także) na 6 miesięczną udrękę , jakim była ( i jest do dzis!) jazda lewym odcinkiem pofałdowanym , połatanym, nierównym jak " przełomy Misssourii" , podczas gdy wy( z małej) modernizowaliscie
TEN ZDECYDOWANIE LEPSZY PAS DWÓCH JEZDNI !!! : -(((

Ale Panowie drogowcy(!) , uwaga z dzisiejszego rekonesansu-po " jedynce" za kółkiem mojego samochodu nasuwa się , w korespondencji do wiedzy jaką każdy ( wystarczy po technikum) powinien posiąść!!! Czy dalej uważacie, że pozostawiając go( ten pas jezdni o dwie klasy bardziej "poorany dziurami" -nawet teraz to jest optymalne rozwiązanie
- dla nas KIERUJĄCYCH POJAZDAMI ???
Błąd !
-Panowie drogowcy- widać , ze nie pobieraliście nauk u naszych Nauczycieli- praktyków jak inż. Łukasik( ś.p..) czy wieloletni dyr. WZDP w Bydgoszczy J. Szymański!!!
Panowie - poczytajcie o natężeniu ruchu i spróbujcie porównując do Praw Kirchhoffa( drugie szczególnie) wyciagnąć wnioski na teraz, na mądre rozwiązanie ruchu w kierunku Włocławka -modernizowaną drogą Nr. 1 od (połowy) lasku do MARESU, na odcinku po remoncie !!!
c.D. n.---
d
dlink
Najpierw trzebabyło zrobić autostradę, a potem 1. Włocławek dzisiaj to walka o życie.
S
Solidarusze pokolenie
A tu zaraz trzeba będzie od nowa robić to co spieprzono.Koleiny jak rów u blondyny.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska