Spis treści
Koniec prac na kolejowej trasie z Włocławka do Torunia
PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. zakończyły kolejny etap prac na trasie łączącej Włocławek i Toruń.
Zdjęcia dworca PKP we Włocławku - tutaj.

- Nowe tory i urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym zapewniają sprawne i bezpieczne podróże oraz przewóz towarów na ważnej linii łączącej województwa kujawsko – pomorskie i łódzkie. Na realizację zadania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 47 mln zł netto ze środków budżetowych – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Prace w ramach IV etapu zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” realizowano od 2021 roku. Objęły m. in. modernizację w sumie 14 km torów na wybranych odcinkach między Włocławkiem a Toruniem Głównym oraz przebudowę urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu obsługa pociągów na stacji Toruń Główny stała się sprawniejsza i szybsza.
- Montaż nowych urządzeń zapewnił wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na 5 przejazdach kolejowo – drogowych (Włocławek – ul. Szpitalna, ul. Wieniecka; ul. Hutnicza; Otłoczyn – ul. Szpitalna i ul. Drzewna). Rogatki i monitoring dodatkowo zabezpieczyły przejścia dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska oraz ul. Rudacka – Borowikowa) – dodaje Przemysław Zieliński.
Na realizację prac na ważnej trasie z województwa łódzkiego do kujawsko-pomorskiego, z której w ciągu doby korzysta kilkadziesiąt pociągów pasażerskich i towarowych, PKP PLK przeznaczyło 47,3 mln zł netto ze środków budżetowych. Zrealizowało je konsorcjum firm Polski Holding Budowlany Infrastruktura Sp. z o.o., Gór Tor oraz Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o.
Modernizacja odcinka między Kutnem, a Toruniem kosztowała 200 milionów złotych
Przypomnijmy, że w latach 2016 – 2020 na modernizację odcinka linii kolejowej nr 18 między Kutnem a Toruniem, PKP PLK przeznaczyło 200 mln zł. Poprawiony został dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów na stacjach Kaliska Kujawskie i Nieszawa Waganiec oraz przystankach Lubanie, Turzno Kujawskie i Wiktorowo. Wymieniono tory oraz sieć trakcyjną na odcinku ponad 50 km. Wyremontowano 27 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. Na 21 przejazdach kolejowo – drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa dzięki budowie nowych urządzeń i wymianie nawierzchni.
- Efektem robót są szybsze podróże na odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski, gdzie pociągi pasażerskie i towarowe jadą z prędkością odpowiednio do 140 i 100 km/h (przed pracami 120 i 80 km/h), oraz na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice, gdzie prędkość pociągów pasażerskich wynosi do 160 km/h – dodaje Przemysław Zieliński.