Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej, samorządy mają czas do 17 sierpnia na umożliwienie mieszkańcom składania podań drogą elektroniczną.
Urząd miejski przymierza się więc do urządzenia punktu obsługi klientów. - Część korytarza, jak się idzie do sekretariatu burmistrza, zostanie wyodrębniona na ten punkt. Myślę że to będzie dobre lokum, wszyscy łatwo trafią - mówi sekretarz Jadwiga Krajecka. Będą tam stały komputery z oprogramowaniem systemu elektronicznego obiegu informacji, ksero i skaner. Obsługiwać to będą pracownicy kancelarii urzędu.
Przyniesione przez klientów podania będzie można od razu przesłać elektronicznie do odpowiedniego wydziału. Mieszkańcy otrzymają w nim druki podań i uzyskają informacje o sposobie załatwiania spraw.
Punkt czynny będzie od lipca. Urząd szykuje się już do prac remontowych. Natomiast oprogramowanie zainstaluje firma "Madkom" z Gdyni, która wygrała przetarg na realizację systemu w całym powiecie.
