
Organizator wycieczki, jeżeli zapewni swoim klientom niski poziom oferowanych usług – może sprawić, że wakacyjny wyjazd wcale nie będzie wypoczynkiem. Możemy się wtedy zastanawiać, czy należycie wykonał umowę. Czy nie zaniechał wykonania swoich zadań wynikających podpisanej z umowy?

Podróżnemu przysługuje zarówno odszkodowanie, jak i zadośćuczynienie za poniesione szkody lub krzywdy, których doznał w wyniku niezgodności.

Najważniejszym obowiązkiem ze strony organizatora wycieczki jest realizacja jej ustalonego programu, na co składa się m.in. rezerwacja hotelu o określonym standardzie, zapewnienie transportu oraz obsługa pilota wycieczki.

Podstawą do złożenia reklamacji i roszczeń są niezgodności pomiędzy postanowieniami zawartej umowy a tym, co klient zastał na miejscu swojego urlopu. Niezgodności mogą polegać np. na zakwaterowaniu w obiekcie o niższym standardzie, niż przewidywała to podpisana umowa.