
Jeżeli zauważamy niezgodności z ofertą biura podróży jeszcze podczas trwania wyjazdu, należy zawiadomić o tym organizatora wycieczki lub jego przedstawiciela na miejscu.

Należy przekazać wszystkie zastrzeżenia. Dla celów dowodowych warto uzyskać pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji. Pomocne mogą także okazać się zdjęcia lub filmy. Jeśli reklamacja zostanie zgłoszona jeszcze w trakcie trwania wycieczki, a organizator stwierdzi, że jest zasadna, ma on obowiązek usunąć wszelkie niezgodności, np. przenieść podróżnych do hotelu odpowiedniej kategorii.

Poszkodowani konsumenci, którzy są niezadowoleni z poziomu świadczonych przez biuro podróży usług, mogą skorzystać ze wspólnego roszczenia, w ramach tzw. pozwu zbiorowego.

Jeżeli organizator imprezy turystycznej nie usunie naruszeń, podróżnym przysługuje obniżka ceny za każdy okres, w trakcie którego stwierdzono niezgodność. Nie będzie to jednak dotyczyć sytuacji, gdy niezgodność została spowodowana działaniem podróżnego lub zaniechaniem z jego strony jakiejś czynności.