- Wykonaliśmy wszystkie podpory pod estakadę - mówi Daniel Barton, kierownik robót mostowych z firmy Skanska, która realizuje drugi etap trasy średnicowej między ul. Grudziądzką a Skłodowskiej-Curie. - Teraz zajmujemy się początkowymi segmentami płyty ustroju nośnego, czyli elementu, po którym będziemy jeździć. Zabetonowaliśmy już pierwszy z dziewięciu segmentów estakady. Do jego wykonania potrzeba było 950 m sześc. betonu, 160 t stali zbrojeniowej i ponad 22 t stali sprężającej.
Betonowanie tego segmentu trwało dobę. W tym tygodniu robotnicy zajmą się kolejnym segmentem. Co ciekawe, każdy z elementów ma nieco inne parametry. - Do wykonania drugiego potrzebujemy 660 m sześc. betonu, 110 t stali zbrojeniowej i 20 t stali sprężającej - tłumaczy Barton.
Czytaj także: Sala koncertowa na Jordankach, dworzec główny i średnicówka. Trzy duże toruńskie projekty z opóźnieniami
W najbliższych dniach Skanska planuje wykonać kolejne dwa elementy ustroju nośnego. Pracami przy estakadzie zajmują się dwa niezależne zespoły. Każdy z nich liczy po ok. 30 osób. Estakada zapewni bezkolizyjny przejazd w kierunku ul. Grudziądzkiej oraz północnych osiedli Torunia.
Jakie będą kolejne etapy tego zadania? Po wykonaniu całej płyty ustroju nośnego wykonawca zajmie się wyposażeniem obiektu. Chodzi o tzw. kapy chodnikowe, nawierzchnię jezdni, oświetlenie i bariery ochronne. Front robót na trasie średnicowej jest szeroki. Powstaje też nasyp na zjeździe z trasy w ul. Skłodowskiej-Curie. Ruszyły prace brukarskie i montaż pali w pobliżu ul. Grudziądzkiej, które mają związek z budową ekranów.
Inwestycja pochłonie 107 mln zł. Ma być gotowa do końca września.
Czytaj e-wydanie »