Wymiana torów na odcinku Chełmża-Toruń nie zakończy się w terminie

(dxc)
Przypomnijmy, że wcześniej za ok. 80 milionów złotych generalnie zmodernizowano infrastrukturę kolejową na odcinku Grudziądz-Chełmża. Lwią część pieniędzy na tę inwestycję wyłożyła Unia Europejska.
Przypomnijmy, że wcześniej za ok. 80 milionów złotych generalnie zmodernizowano infrastrukturę kolejową na odcinku Grudziądz-Chełmża. Lwią część pieniędzy na tę inwestycję wyłożyła Unia Europejska. Archiwum
28 sierpnia na trasie Chełmża- Toruń miały zacząć kursować pociągi. Niestety tak się nie stanie. Powód? Wymiana szyn potrwa dłużej niż planowano.

- W trakcie remontu torowiska okazało się, że konieczna jest jeszcze wymiana szyn na odcinku około 300 metrów. Stąd opóźnienie - tłumaczy Ewa Symonowicz-Ginter ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. I dodaje, że wszystkie prace powinny się zakończyć 6 września.

A to oznacza, że następnego dnia z Chełmży do Torunia i z powrotem pasażerów zaczną wozić pociągi, a nie tak jak do tej pory autobusy komunikacji zastępczej.

- Zależy nam na tym, aby nastąpiło to jak najszybciej - podkreśla Paweł Pleśniar, pracownik przewoźnika Arriva, który obsługuje połączenie kolejowe m.in. na trasie z Grudziądza przez Chełmżę do Torunia.

Plan był taki, że remont torów zakończy się przed początkiem roku szkolnego.

- Od 1 września z komunikacji zacznie korzystać więcej pasażerów. Dlatego podstawimy dodatkowe autobusy, aby podróż była bardziej komfortowa - dodaje Paweł Pleśniar.

Pociągi pojadą szybciej?

Nagrodą dla podróżnych ma być to, że po zakończeniu naprawy torowiska, pociągi na niektórych odcinkach będą jeździć z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Tym samym czas przejazdu z Grudziądza do Torunia ma ulec wyraźnemu skróceniu.

Pociągi na trasie Chełmża-Toruń przestały kursować wraz z początkiem wakacji. Naprawa torów w tym miejscu była bardzo potrzebna, ponieważ ze względu na ich kiepski stan pojazdy szynowe musiały jeździć bardzo wolno.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ś
śmiech na sali

Tia! 120 km/h! Chyba w Boga nie wierzycie?! Wystarczył jeden wypadek i nagle pociąg na nowej, wyremontowanej linii na odc. Grudziądz - Chełmża ma mnóstwo zwolnień nawet do 20km/h! A gdzie tu 120???!!!

a
analityk
W dniu 25.08.2015 o 08:43, Rn napisał:

A co z elektryfikacją linii ??? W dobie ekologii buduje się torowisko dla starych spalinowych lokomotyw ???

Szkoda, że "Gierek" nie zdążył z elektryfikacją linii Toruń-Malbork i Działdowo -Laskowice.Tak zwany  chichot historii.Może wtedy Grudziądz miałby swoją pozycję w regionie.

Ad 1. Budowa linii elektrycznej ma tylko tam powodzenie gdzie jest bardzo duży ruch.

Ad 2.Ruch spalinowy jest ekonomiczny tylko tam, gdzie jest uzupełnieniem elektrycznego.

R
Rn

A co z elektryfikacją linii ??? W dobie ekologii buduje się torowisko dla starych spalinowych lokomotyw ???

G
Gość
W dniu 24.08.2015 o 19:15, iks napisał:

Nie zapomnijcie o sygnalizacjach na przejazdach!!!

 

Przeczytaj sobie-Przejazdy ko lejowe -rodzaje, w Google i zastosuj w życiu, to zrozumiesz, że prędkość pociągu też ma wpływ na zastosowany rodzaj zabezpieczeń przejazdów. Po drugie wątpię czy kolej aż tak podniesie prędkość, bo za duże inwestycje na zmiany kategorii przejazdu.

 

A co stoi na przeszkodzie aby MR/MRD "pomknęło" 120 km/h ?? Przecież te leciwe SZT mają max. V konstrukcyjną 130 km/h, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby pojechały 120 km/h.

 

Wątpię czy kolej aż tak podniesie prędkość, bo za duże inwestycje na zmiany kategorii przejazdu.

 

 

M
Mechanik

MR/MRD bezproblemowo radzą sobię z rozwijaniem takich prędkości, może i nie wgniatają podróżnych w kanapy - ale pomimo wieku radzą sobię lepiej niż nie jeden prototyp Pesy :)

W
Wpisz swoje imię
W dniu 24.08.2015 o 19:35, AntyArriva napisał:

taaa, MR 120km/h chyba w snach i prezes będzie pchał XD

A co stoi na przeszkodzie aby MR/MRD "pomknęło" 120 km/h ?? Przecież te leciwe SZT mają max. V konstrukcyjną 130 km/h, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby pojechały 120 km/h.

A
AntyArriva

taaa, MR 120km/h chyba w snach i prezes będzie pchał XD

i
iks

Nie zapomnijcie o sygnalizacjach na przejazdach!!!

Dodaj ogłoszenie