Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc – prowadzonych przez samorządy, lokalny biznes czy uczelnie. Do pierwszej edycji konkursu mogły zgłaszać się podmioty administracji publicznej, uczelnie, firmy (w tym organizacje pozarządowe) oraz usługodawcy komunikacji marketingowej, którzy zrealizowali projekty na rzecz budowania marki danego miejsca lub są autorami inicjatyw bądź producentami produktów, przyczyniających się do stworzenia lub wzmocnienia marki miejsca. Jury oceniało projekty, które nie tyle promują dane miasto czy region, ale w wyjątkowy sposób tworzą jego markę.
O wynikach zdecydowało jury, w którego skład weszli przedstawiciele: Telewizji Polskiej, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Uczelni Łazarskiego, Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji na Uniwersytecie Łódzkim, Kaniewski Haute Design, PKN Orlen, PKP Cargo, Socializer, CEO Euro RSCG Poland i Universal McCann.
