Zrobiło się ciasno
Rozbudowę i unowocześnienie fragmentu trasy krajowej nr 25 planuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jeszcze kilka lat temu obecną szosą z Inowrocławia do Bydgoszczy podróżowało się bez większych problemów. Obecnie często zdarza się, że pokonanie jej czterdziestokilometrowego odcinka zajmuje dużo czasu i często bywa niebezpieczne. Droga z Inowrocławia do Bydgoszczy jest po prostu za ciasna dla tak ogromnej liczby aut, które codziennie przejeżdżają po niej.
Plany dyrekcji
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozbudowuje i modernizuje obecnie trasę Bydgoszcz-Stryszek. Jest tam już nowoczesna dwujedniowa szosa, a w samym Stryszku powstaje bezkolizyjny węzeł komunikacyjny. Zamierzenia drogowe GDDKiA sięgają jednak dalej - do Inowrocławia. W pierwszym kwartale br. dyrekcja zamierza ogłosić przetarg na opracowanie studium rozbudowy drogi Stryszek-Inowrocław. Opracowanie ma określić m.in. koszt tej inwestycji oraz koncepcję przestrzenną trasy.
Studium jest niezbędnym elementem poprzedzającym realizację tej inwestycji. Zgodnie z założeniami GDDKiA, powstać ma do początku 2008 roku. - To bardzo ważny materiał. Tereny, po których przebiegać ma trasa muszą być zaznaczone w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego gmin - mówi Lech Jaworski, naczelnik Wydziału Przygotowania Inwestycji oddziału GDDKiA w Bydgoszczy.
Prezydent wnioskował
- Z zadowoleniem przyjmuję zamierzenia bydgoskiego oddziału generalnej dyrekcji - podkreśla Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia. Jak się okazuje, włodarz kilkakrotnie kierował do GDDKiA wnioski z prośbą o modernizację tej drogi. Argumentował je tym, że rozbudowa trasy usprawni przejazd między Inowrocławiem a Bydgoszczą.
