Portal Rynek Kolejowy (www.rynek-kolejowy.pl) zamieścił fragment listu, jaki Międzyzakładowa Organizacja Związków Zawodowych "Kontra" skierowała do zarządu spółki Przewozy Regionalne . Związkowcy proponują, aby do nowego rozkładu jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od grudnia 2012 r. wprowadzić połączenie InterRegio z Trójmiasta do Opola, wiodące m.in. przez Inowrocław i Bydgoszcz.
"Fahrenheitem" pojedziemy z Inowrocławia do Berlina
"Kontra" uważa, że w siatce połączeń pociągów InterRegio - kategoria pociągów pospiesznych, prowadzonych przez Przewozy Regionalne - "brakuje szybkiego połączenia linią środka Polski, łączącą mniejsze ośrodki, ale jednocześnie z konkurencyjnym czasem przejazdu, po osi nierealizowanych przewozów przez spółkę PKP Intercity". Zdaniem związkowców, przewoźnik może stworzyć konkurencyjne połączenie dla kursów PKP Intercity poprzez połączenia Opola z Bydgoszczą przez takie miasta, jak Kluczbork, Kępno, Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Września, Konin, Koło i Inowrocław - do Bydgoszczy. W grodzie nad Brdą taki skład byłby skomunikowany z pociągami spółki Przewozy Regionalne z i w kierunku Gdyni przez Tczew, zaś na stacji Inowrocław w kierunku Torunia.
"Biorąc pod uwagę uzdrowiskowe znaczenie miasta Inowrocław pociąg ten może uzyskać dobrą frekwencję, ponieważ uzupełniałby ofertę przewozową (...) łączącą miasta środkowej Polski szybkim i tanim transportem kolejowym, a nie realizowanej przez PKP Intercity" - argumentują związkowcy.
Gdyby postulat związkowców udało się zrealizować, inowrocławianie mieliby nie tylko ułatwiony dojazd do wspomnianych miast, ale też do atrakcyjnej turystycznie wschodniej części Sudetów (Góry Opawskie) i takich miejscowości jak Nysa, Otmuchów, Głuchołazy czy Jarnołtówek. Ponadto łatwiej byłoby dotrzeć w czeskie Jeseniki - z Opola kursują tam pociągi.
Zarząd Przewozów Regionalnych jeszcze zajął stanowiska w tej sprawie.
Czytaj e-wydanie »