Jak wygląda droga z Brodnicy przez Rypin do Sierpca można sprawdzić. Najwięcej mogliby powiedzieć o niej kierowcy autobusów PKS, TIR-ów, dojeżdżający do pracy i szkoły. W jedną i w drugą stronę.
Oczywiście, są tam nawet odcinki budzące uznanie, ale to zaledwie kilkaset metrów, jak choćby w Obórkach (gmina Osiek). Jednak cała trasa trafiła na listę inwestycji finansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Sierpc - Brodnica (odcinek drogi wojewódzkiej nr 560) wpisano tam jako połączenie układu drogi krajowej nr 15 z drogą S10. Koszt inwestycji - 41 380 143 złotych, dofinansowanie z funduszu europejskiego - 18 495 050 złotych.
Z Brodnicy do Sierpca jest 52 km. W dwuletnim kontrakcie dla firmy, która wygra przetarg, jest mowa o 32 km. Skąd ta różnica? Przede wszystkim samorząd woj. kujawsko-pomorskiego sfinalizuje modernizację trasy na swoim terenie, a więc od Brodnicy do Urszulewa, do granicy z woj. mazowieckim. Odcinek do Sierpca to już zadanie sąsiadów.
Z prac drogowych wypadną odcinki już zmodernizowane, na przykład część ul. Podgórnej w Brodnicy, czy wspomniany już odcinek w Obórkach.
2 lutego nastąpi otwarcie kopert firm uczestniczących w przetargu, wkrótce poznamy wykonawcę. Może być to jedna z firm lokalnych, ale komisja konkursowa będzie miała do wyboru także firmy zagraniczne.
- Znacząca poprawa infrastruktury komunikacyjnej to jeden z podstawowych priorytetów obecnego zarządu województwa. Znajduje to odzwierciedlenie zarówno w podziale środków RPO i tegorocznym budżecie województwa, jak i w zabiegach o uwzględnienie przez rząd naszych postulatów o właściwe skomunikowanie Kujaw i Pomorza z autostradą A-1. Wierzę, że dzięki temu już wkrótce nasz region będzie mógł jeszcze lepiej wykorzystywać swoje położenie w samym sercu kraju - komentuje marszałek województwa Piotr Całbecki.
