https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Za miesiąc na Stary Rynek w Bydgoszczy nie wjedziesz już samochodem [mapy]

Zmiany w organizacji ruchu w obrębie Starego Rynku mają wejść w życie na przełomie lipca i sierpnia tego roku.
Zmiany w organizacji ruchu w obrębie Starego Rynku mają wejść w życie na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Dariusz Bloch
Na przełomie lipca i sierpnia ma wejść w życie nowa organizacja ruchu w obrębie Starego Rynku. Zaopatrzenie do sklepów i gastronomii będzie można zrobić tylko w tygodniu i to rano. Dookoła płyty rynku zostaną ustawione słupki, a na części ulic prędkość zostanie ograniczona do 30 km na godz.

- O ograniczeniu ruchu samochodowego w ścisłym centrum myśleliśmy od czasu, gdy tylko zaczęły się rozmowy o rewitalizacji Starego Rynku - mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej wiceprezydent Mirosław Kozłowicz. - Auta przejeżdżające popołudniami dookoła rynku były prawdziwą zmorą dla mieszkańców. Poza tym czas dogonić standardy innych miast w Europie, w których ruch w ścisłym centrum jest po prostu niedopuszczalny.

Projekt zmian powstał w oparciu o konsultacje społeczne, prowadzone między 29 kwietnia a 20 maja tego roku.

- Otrzymaliśmy w sumie 510 uwag i wniosków - kontynuował Kozłowicz. - Wśród nich przeważały postulaty o to, by wygrodzić rynek słupkami, ograniczyć ruch pojazdów włączając w to również ulicę Ku Młynom, umożliwiać dostawy do lokali handlowo-usługowych w wyznaczonych godzinach, a także by całkowicie wyłączyć z ruchu Stary Rynek i znacznie ograniczyć go na ul. Długiej. Właściwie wszystkie te opinie zostały wzięte pod uwagę.

Organizacja ruchu w rejonie Starego Rynku w godz. 6-10 od poniedziałku do piątku.
Organizacja ruchu w rejonie Starego Rynku w godz. 6-10 od poniedziałku do piątku. mat. prasowe

I tak, największe zmiany czeka sam Stary Rynek i ulice do niego przylegające. Auta nie wjadą na płytę rynku, a także na ul. Niedźwiedzią, Batorego (do Zaułka), Jana Kazimierza (do Zaułka), Magdzińskiego (do Podwala), Krętą (do Jatek), Długą (od Batorego do Jana Kazimierza), Ku Młynom, oraz na pieszojezdnię wokół Fary. Na części tych ulic pojawią się słupki.

Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej uspokaja jednak, że słupki będą na tyle elastyczne, by bez problemu były je w stanie pokonać duże pojazdy ratownicze. - Wiemy jednak, że czasem trzeba dowieźć coś dużego np. do restauracji, czy zrobić remont - mówi Jacek Witkowski. - Wtedy oczywiście ruch będzie umożliwiony, ale tylko po uzgodnieniu z nami i tylko w wyznaczonym czasie.

Na części ulic ruch będzie się odbywał czasowo, po to, by zaopatrzyć sklepy i gastronomie oraz umożliwić dojazd na parkingi wewnątrz posesji.

- W obszarze ograniczonego ruchu w godz. 6-10 w dni powszednie będą mogły odbywać się dostawy towarów z wykorzystaniem wózków - mówi Wojciech Nalazek, zastępca dyrektora zarządu dróg ds. utrzymania infrastruktury. - Tak będzie na ul.: Jezuickiej, Zaułek, Długiej (od Przyrzecza do Batorego, Mennicy (w kierunku elektrowni wodnej), oraz odcinkach ul. Batorego i Jana Kazimierza (od Długiej do Zaułka). Poza tymi godzinami oraz w weekendy tymi ulicami będą mogli się poruszać wyłącznie mieszkańcy Bydgoszczy dojeżdżający na zaplecze swoich posesji oraz pojazdy służb miejskich.

- Tu warto zwrócić uwagę na szeroko postulowane ograniczenie ruchu na Długiej - mówi Maciej Bakalarczyk, menedżer Starego Miasta i Śródmieścia. - Wkrótce otworzy się tam pięć kolejnych gastronomii, pozbycie się ruchu tranzytowego jest więc jak najbardziej słuszne. Długa powinna być deptakiem i miejscem spotkań bydgoszczan.

Organizacja ruchu w rejonie Starego Rynku w godz. 10-6 od poniedziałku do piątku oraz w weekendy.
Organizacja ruchu w rejonie Starego Rynku w godz. 10-6 od poniedziałku do piątku oraz w weekendy. mat. prasowe

Ostatecznie strefą zamieszkania - czyli taką, w której ruch odbywa się z prędkością do 20 km na godz. i nie ma możliwości parkowania poza miejscami wyznaczonymi - ma zostać objęty obszar ulic: Długiej (od Wełnianego Rynku do Przyrzecza oraz od Jana Kazimierza do Podwala), Przyrzecza, mostu na ul. Ku Młynom, Mennicy (od Czerwonego Spichrza w kierunku Tamki), Malczewskiego, Grodzkiej (od Malczewskiego do Mostowej), Pod Blankami (od Trybunalskiej do Długiej), ul. Zaułek, Farnej, Mostowej, Niedźwiedziej, Batorego i Jana Kazimierza.

Natomiast na ulicach dojazdowych do tego obszaru, czyli na Podwalu, wschodniej części Grodzkiej, Pod Blankami (do Trybunalskiej), Trybunalskiej, Jana Kazimierza od strony Wałów Jagiellońskich do Pod Blankami, prędkość będzie ograniczona do 30 km na godz.

Nowa organizacja ruchu to także nowa lokalizacja miejsc postojowych dla taksówek, kopert i miejsc parkowania dla pojazdów zaopatrzenia. Miasto zapewnia, że te ostatnie zostaną zaplanowane w taki sposób, by maksymalnie skrócić drogę od miejsca parkowania do celu. Ogólnodostępne parkowanie przewidziane jest tak jak dotychczas m.in. na placu Solnym, Rybim Rynku, ul. Grodzkiej, ul. Mostowej (odcinek przy ul. Focha), ul. Długiej (od ul. Wały Jagiellońskie do ul. Pod Blankami) oraz na parkingu wielopoziomowym przy ul. Pod Blankami.

Zmiany mają zostać wprowadzone najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia.

Zmiana organizacji ruchu na Starym Rynku w Bydgoszczy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-03T10:05:34 02:00, Gość:

Te ulice dawno nie żyją, wystarczy spojrzeć na puste lokale na ul.Długiej. Ale przynajmniej będzie można się bezpiecznie pieszo przemieszczać . Świetna decyzja. Brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A kto bedzie chodzil po martwej ulicy?

G
Gość
2019-07-03T07:50:17 02:00, Heinrich:

Brawo...kolejne ulice umrą jak Dworcowa z braku możliwości dostawy towarów

Niestety tak...

B
Bydgoszczak
To jest ulica Niedzwiedzia. Bez ogonka przy a na koncu. Pisal to niebydgoszczanin. Podobnie kiedys , gdy otwierano supermarket na ul.Glinki , to ktos w Warszawie, chcial byc madrzejszy i napisal Michala Glinki. Tymczasem nasza ulica jest od gliny a nie od kompozytora. A tak w ogole to nie tak dawno, po Rynku jezdzily tramwaje, przez Batorego, przez Jana Kazimierza, byl postoj taxi, na Magdzinskiefgo byl ruch, takze ciezarowek, dostarczano alkohol,slodycze, owoce egzotyczne do sklepu MHD przy Teofila Magdzinskiego 8. Ulica Mostowa byla dwukierunkowa az do Starego Rynku, ruch tramwajowy odbywal sie w obie strony, zaopatrzenie Pewexu, przez Zaulek od strony Jana Kazimierza itd., tam gdzie jest antykwariat powstal jeden z pierwszych samow w Bydgoszczy. Bilet tramwajowy kosztowal 50 groszy, autobusowy 80 groszy, a ulgowy 20 groszy. Na hali targowej dorsze byly po 4 zlote, chleb mazowiecki z makiem tez po 4 zlote, karpia sprzedawczyni ogluszala 5kg odwaznikiem, konwojent niosl na plecach krwisty polec koniny, obok byly tuszki z nutrii czyli bobrzyki, mozna bylo kupic wymiona, wargi wolowe, nerki i tchawice. W suterynie byla sprzedaz drobiu. Stragany z owocami na zewnatrz, Cyganki wrozyly w ukryciu za budami, nabieraly naiwnych przyjezdnych, wszystko tetnilo zyciem. Na Podwalu byl magiel za 2 zlote, pamietajacy czasy zaboru pruskiego. Na Rynku blizej ratusza lezala marmurowa plyta ku pamieci pomordowanych bydgoszczan, na jej odwrocie byly dane Niemcow ewangelikow, plyta ta byla bowiem ukradziona z cmentarza ( obecnie park im. Witosa. Vis a vis byl Ogrod Jagielly. Kto to pamieta?

Chodniki byly krzywe , ale czyste, nigdzie nie bylo tlustych plam po oleju ani rozdeptanych czarnych plam z guma do zucia. Obecnie guma do zucia lezy prawie wszedzie, nawet na posadzkach zabytkowych kosciolow. Jest to bowiem trudne do usuniecia, a latem w sloncu w ogole niemozliwe. Nie bylo w Bydgoszczy zadnego biskupa, a mimo to koscioly funkcjonowaly i byl porzadek. Na wyspie mlynskiej rosla leszczyna ze smakowitymi orzechami. Od Przyrzecza w Brdzie mozna bylo zobaczyc silne wiry. Dom proboszcza fary byl stary , nie bylo garazy, bo nie bylo aut, mysle o garazach w ogrodzie parafialnym przy farze, nie bylo olbrzymiego budynku od ul. Malczewskiego. Przez teren ogrodu mozna bylo przejsc od fary na ulice Malczewskiego, dalej na ul.Grodzka. Na Mostowej stal fotograf i robil zdjecia dzieciom przy roznych zagranicznych zabawkach. Atrakcja bylo juz zobaczenie tych rzeczy. Sklep Muchomor na Starym Rynku mial swietne zaopatrzenie dla dzieci. Na narozniku stal oblezony przez caly dzien kiosk Ruchu. Przy ksiegarni stala budka telefoniczna a pod sklepem miesnym saturator. Obok w drogerii mozna bylo nabyc nafte rozlewana do naczyn i farby kolorowe w proszku. Wszedzie jezdzily auta, na wet na Starym Rynku byl przystanek autobusu 56 na ktory czekaly tlumy, szczegolnie po 15.00

.Przy Placu Koscieleckich znajdowal sie ruchliwy dworzec PKSu, a na Nowym Rynku dworzec autobusowy Krajowej Spoldzielni Komunikacyjnej ( ponoc z udzialami Jozefa Cyrankiewicza). Wszedzie byl ruch kolowy i nikomu to nie przeszkadzalo....
G
Gość
Te ulice dawno nie żyją, wystarczy spojrzeć na puste lokale na ul.Długiej. Ale przynajmniej będzie można się bezpiecznie pieszo przemieszczać . Świetna decyzja. Brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
H
Heinrich
Brawo...kolejne ulice umrą jak Dworcowa z braku możliwości dostawy towarów
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska