Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego. Jego członkowie przez kilka miesięcy zbierali opinie od mieszkańców i rad osiedli, dotyczące infrastruktury pieszej. Łącznie trafiło do nich około 150 wniosków.
- Na tzw. Mapie Barier wskazano nam miejsca niebezpieczne i po których ciężko się poruszać. Całość zebraliśmy i przekazaliśmy do zarządu dróg - tłumaczy Paweł Górny, członek SnrRTP.
Wraz z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej stowarzyszenie opracowało "Katalog dobrych praktyk" przy budowaniu infrastruktury pieszej. Pomysł na tyle spodobał się prezydentowi Bydgoszczy, Rafałowi Bruskiemu, że ten wydał specjalne zarządzenie. Wynika z niego, że zarówno drogowcy, jak i miejskie spółki przy budowie elementów infrastruktury pieszej muszą stosować się do katalogu.
A gdzie waszym zdaniem jest niebezpiecznie? Czekamy na opinie na naszym forum.
Ekskluzywna wersja artykułu na plus.pomorska.pl: Zadbają, by pieszy w Bydgoszczy też czuł się bezpiecznie [katalog dobrych praktyk]