https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zadbają, by bydgoscy piesi czuli się bezpiecznie

Mateusz Mazur
Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego
Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego Filip Kowalkowski
Wczoraj w sali sesyjnej ratusza podsumowano pierwszy rok projektu "Wszyscy jesteśmy pieszymi".

Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego. Jego członkowie przez kilka miesięcy zbierali opinie od mieszkańców i rad osiedli, dotyczące infrastruktury pieszej. Łącznie trafiło do nich około 150 wniosków.

- Na tzw. Mapie Barier wskazano nam miejsca niebezpieczne i po których ciężko się poruszać. Całość zebraliśmy i przekazaliśmy do zarządu dróg - tłumaczy Paweł Górny, członek SnrRTP.

Wraz z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej stowarzyszenie opracowało "Katalog dobrych praktyk" przy budowaniu infrastruktury pieszej. Pomysł na tyle spodobał się prezydentowi Bydgoszczy, Rafałowi Bruskiemu, że ten wydał specjalne zarządzenie. Wynika z niego, że zarówno drogowcy, jak i miejskie spółki przy budowie elementów infrastruktury pieszej muszą stosować się do katalogu.

A gdzie waszym zdaniem jest niebezpiecznie? Czekamy na opinie na naszym forum.

Ekskluzywna wersja artykułu na plus.pomorska.pl: Zadbają, by pieszy w Bydgoszczy też czuł się bezpiecznie [katalog dobrych praktyk]

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

"Skrzyżowanie ul. Gdańska i Dwernickiego. W tym miejscu przejście przez Dwernickiego jest słabo oznakowane również dla rowerzystów.

Skrzyżowanie Sułkowskiego - Cerkaska  to już legenda, systematyczne potracenia pieszych na pasach, ost. śmiertelny..."

 

Sułkowskiego jest bardzo szeroka i "zachęca" do szybkiej jazdy. Nie tak powinny wyglądać ulice, które przebiegają przez osiedla.

T
Trollbyd
W dniu 16.03.2016 o 07:36, zzitowany napisał:

Nie budować co kawałek świateł tylko bezkolizyjne przejścia.

 

Ja sobie to wyobrażasz? Chcesz budować tunele dla aut pod przejściami lub estakady dla aut nad przejściami? To byłoby bardzo drogie.

 

Budowa tuneli/estakad dla pieszych nie ma prawa mieć miejsca w mieście na normalnych ulicach, ponieważ to zdecydowanie utrudnia poruszanie się pieszo, które w mieście powinno być faworyzowane względem poruszania się samochodem.

D
Dominik

Skrzyżowanie ul. Gdańska i Dwernickiego. W tym miejscu przejście przez Dwernickiego jest słabo oznakowane również dla rowerzystów.

Skrzyżowanie Sułkowskiego - Cerkaska  to już legenda, systematyczne potracenia pieszych na pasach, ost. śmiertelny...

z
zzitowany

Nie budować co kawałek świateł tylko bezkolizyjne przejścia.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska