Jak pokazuje najnowsze badanie Deutsche Bank, panie szukają cenowych okazji głównie na sklepowych wyprzedażach i zwracają dużą uwagę na bezpieczeństwo płatności kartowych.
Mężczyźni z kolei wolą kupować w sieci i znacznie większą wagę przywiązują do takich funkcjonalności kart, jak płatności zbliżeniowe czy możliwość dokonywania płatności online.
To nie wszystko. Okazuje się, że zakupowe nawyki Polaków i Polek znacząco się różnią w wielu aspektach. Panie są w stanie zapłacić więcej za produkt lepszej jakości (39 proc., wobec 34 proc. mężczyzn). Panowie z kolei częściej deklarują, że warto jest szukać towarów możliwie dobrej jakości za rozsądną cenę.
Z drugiej strony to kobiety chętniej kupują towary na promocjach, korzystając z tradycyjnych form wyprzedaży i „polując” w sklepach na wcześniej upatrzone rzeczy. Z tego typu okazji korzysta 37 proc. respondentów i prawie co druga (46 proc.) respondentka.
Mężczyźni za to częściej szukają okazyjnych ofert w internecie. Prawie jedna trzecia (29 proc.) deklaruje, że korzysta z porównywarek cen online (wobec 19 proc. kobiet), a co czwarty (24 proc.) kupuje taniej na internetowych aukcjach (robi tak tylko 15 proc. kobiet).
Źródło: Deutsche Bank - materiały prasowe
