Dzisiaj rozpoczyna sie budowa tymczasowego przejazdu przez torowisko tramwajowe w ciągu alei Wojska Polskiego. Przez najbliższych kilka miesięcy będzie on służył kierowcom, jako dojazd w kierunku Wyżyn ze Wzgórza Wolności. Drogowcy biorą się bowiem za poważny remont wiaduktu nad alejami Jana Pawła II.
Przejazd będzie prowadził ruch z jezdni południowej na północną. Na czas remontu jedna ze stron zostanie całkowicie zamknięta dla samochodów, rowerów i pieszych.
- Przejazd będzie ułożony na odcinku przed i za wiaduktem. Zostanie wykonany z płyt betonowych - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Drogowcy poinformowali nas, że budowa tymczasowego przejazdu potrwa maksymalnie dziesięć dni. Wykonawca będzie się jednak starał zrobić to jak najszybciej. Oznacza to, że już w przyszłym tygodniu rozpoczną się dla kierowców poważne utrudnienia, bo ruch dwukierunkowy będzie odbywał się tylko na jednej części konstrukcji. Prace nie wpłyną jednak na ruch tramwajowy. Linie tramwajowe nr 2 i 9 w czasie budowy będą kursowały normalnie.
- Po wykonaniu przejazdu tymczasowego, rozpoczną się zasadnicze prace remontowe - dodaje Kosiedowski.
A ich zakres jest dość poważny. Obecnie południowa część wiaduktu składa się jedynie z jezdni. Wcześniej jeden z trzech pasów odgrodzonny został betonowymi blokami, by umożliwić poruszanie się pieszym i rowerzystom. Po modernizacji ma się to jednak zmienić. Po zakończeniu robót jezdnia będzie składała się z trzech pasów, a skrajny umożliwi zjazd na łącznicę w kierunku alei Jana Pawła II. Znajdzie się oczywiście miejsce na ciąg pieszo-rowerowy, który będzie szeroki na pięć metrów i odgrodzony zostanie stalową barierą. Zmodernizowane zostaną także drogi dojazdowe oraz elementy wiaduktu, jak przęsła i filary, które nie są już w najlepszym stanie.
Przebudową zajmie się firma „Gotowski”, która wygrała przetarg. Roboty mają potrwać siedem miesięcy. Koszt inwestycji wynosi 13 milionów złotych. Warto jednak dodać, że miasto otrzymało 50-procentowe wsparcie z tzw. rezerwy subwencji resortu infrastruktury i budownictwa.