https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zawisza Bydgoszcz trenuje

(DARK)
Bydgoski drugoligowiec choć jeszcze nie do końca właściwie zorganizowany już pracuje. Piłkarze wznowili treningi, a działacze przygotowują budżet i szukają szkoleniowca.

Poniedziałek był pierwszym dniem zajęć po urlopach. Zawodnicy spotkali się na popołudniowym treningu, który poprowadzili trenerzy Tomasz Łachowski i Ryszard Ługowski, dotychczasowi asystenci Mariusza Kurasa, z którym postanowiono nie przedłużać dalszej umowy. Tak będzie minimum przez najbliższe trzy dni, a więc do czasu wyboru nowego szkoleniowca. W sumie trenuje 18 piłkarzy. O dwa dni wolnego poprosili Szymon Maziarz i Maciej Dąbrowski.

Obecnie toczą się rozmowy z Lechem Poznań na temat wykupu Andrzeja Witana. Podobna rzecz ma miejsce w przypadku Andrzeja Rybskiego, ale negocjacje prowadzone są tylko z samym piłkarzem, ponieważ jest on dysponentem swojej karty. Bydgoski klub jest zainteresowany pozyskaniem Sebastian Hulisza (Unia Janikowo), Pawła Kanika (Victoria Koronowo) i Damiana Rysiewskiego (Chemik Bydgoszcz). Do zespołu mogą trafić wyróżniający juniorzy, walczący w finałach. Pozyskiwanie kolejnych nowych piłkarzy będzie możliwe tylko po tym jak zostanie wybrany nowy trener.

Do grupy sparingpartnerów dołączył OKS Olsztyn. Spotkanie z zespołem ze stolicy Warmii i Mazur odbędzie się w sobotę.

Kolejne dni będą bardzo pracowite nie tylko dla piłkarzy, ale także dla działaczy. We wtorek bierają się na walnym zebraniu akcjonariusze, dzień później swoje posiedzenie będzie miała Rada Nadzorcza. Oba gremia zapoznają się z poprawionym budżetem. Od jego akceptacji uzależnione są wszystkie pozostałe ruchy, a więc podpisanie kontraktu z trenerem oraz pozyskanie nowych piłkarzy.

- Poczyniliśmy korektę we wcześniejszym planie, bo chcemy by budżet był realny - mówi Marcin Jałocha, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej. - Budżet został skorygowany z 3 na 2,5 miliona złotych. Chcę zaznaczyć, że jest to budżet całego klubu, a więc nie tylko zespołu drugoligowego, ale też rezerw i 10 drużyn młodzieżowych - dodaje.

Powstaje tylko pytanie: kto będzie finansował spółkę przez najbliższe pół roku. Pole manewru, jakie posiada główny udziałowiec czyli miasto Bydgoszcz jest ograniczone i wynika z zatwierdzonego budżetu miasta na rok 2010. Jest zapowiedź, że być może firmy bydgoskie wesprą spółkę. Wszystkiego powinniśmy się dowiedzieć w połowie tygodnia.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kibic realista~
W dniu 30.06.2010 o 23:33, Gość napisał:

po rozmowie Rysiewskiego z Burlikowskim już wiadomo że nie wybierze on Zawiszy....



A ja teraz zastanawiam się jak zachowają się "normalni" kibice ZAWISZY? Wasz pupilek Piorek BYRLIKOWSKI" narobił bigosu i dalej działa. Panowie, a gdzie wasza stanowczość i nieomylność, co on jeszcze robi w ZAWISZY? Jednego pajaca już nie ma, ale ten jeszcze pozostał. Zobaczymy co potraficie, wiem, że ciężko, ale trzeba być stanowczym - tego w przeszłości wam nie brakowało.
G
Gość
po rozmowie Rysiewskiego z Burlikowskim już wiadomo że nie wybierze on Zawiszy....
G
Gość
Mam nadzieję, że Rysiewski wybierze Zawiszę, a Zawisza stanie się znowu klubem, który daje szanse rozwoju młodym zawodnikom z Bydgoszczy i regionu. Przykładów było kiedyś mnóstwo. Może przytoczę Jacka Kota, który debiutował w wieku 17 lat w meczu Zawiszy z Odrą Wodzisław rozegranym na zapleczu Ekstraklasy, czyli szczebel wyżej niż obecna II liga. Do końca tamtego sezonu w większości spotkań wychodził w podstawowej jedenastce. Taka polityka klubu nie dała od razu jakiś bajecznych rezultatów, ale tak cierpliwie i z głową budowany zespół po 5 latach awansował do Ekstraklasy, a tam grał z każdym jak z równym sobie. Marzę o tym, żeby w obecnym sezonie zobaczyć takich właśnie zawodników w Zawiszy jak Rysiewski, Bojas, Szal, Brzeziński, Gajkowski. Wspierani Szczepanem, Maziarzem, Łukaszewskim i innymi doświadczonymi graczami będą zbierać szlify i tworzyć trwałe fundamenty klubu na lata. Przestańcie powtarzać ciągle słowo awans. Wystarczy, że te ratuszowe pajace mówią o awansie. Zacznijmy może najpierw inwestować w naszą młodzież i ją ogrywać, bo generalnie na to nas stać. Na awans przyjdzie może czas po wyborach.
G
Gość
jeżeli chodzi o Batatę to Kuras go chciał, jeżeli Basić to wiadomo
~Max~
Krzysiu Szal nie jest młodzieżowcem (rocznik 1989). Młodzieżowcami są zawodnicy rocznika 1990+ młodsi wedle nowych przepisów. To do kolegi, który nie zna przepisów.
G
Gość
ciekawe - to dziś dowiedzieliśmy się od pana de Wolfa że to jednak Kuras a nie Burlikowski ściągał tych cudownych zawodników - albo ktoś ma wybujałą fantazję albo coś bierze albo nazywa się B......
k
kibic realista
W dniu 29.06.2010 o 17:56, de Wolf napisał:

Człowieku Zawisza nie ma budżetu takiego jak Lech,Legia czy Wisła i dzisiaj żaden zawodnik z Polski nie przyjdzie na hasło Zawisza bo to już nie te czasy.Nie rozumiem czemu podważasz dobór zawodników na nowy sezon jak nie wiesz jacy zawodnicy będą grali i kto będzie trenerem.Co do Kurasa miał umowę do końca sezonu która się skończyła .Nie osiągnął zamierzonego wyniku i mu podziękowano .Przecież na całym świecie piłkarskim za wynik odpowiada trener i on ponosi rózne konsekwencje za złe wyniki.Nie można ulegać pięknym i kwiecistym wypowiedzią Kurasa.On popełnił masę błędów szkoleniowych podczas minionego sezonu i to było widać gołym okiem.Zobacz jak wyglądała współpraca z trenerami juniorów starszych trenera Kurasa jej poprostu nie było wcale bo pan Kuras nie widząc żadnego meczu tych juniorów powiedział od razu tam grają same miernoty.Jak jego fachowość wygląda co do zespołu juniorów starszych świadczą wyniki tej drużyny już prawie final MP !Kuras to może ma niezłe papiery trenerskie ale trener z niego przeciętny bo nie ma żadnych wyników!Jego wizja była taka że on wychowanków odsuwał od składu albo odsyłał na wypożyczenie np.Brzeziński a sciągał różnych Podgórskich,Kosmalskich i Batatę!Jaki tego był efekt chyba jeszcze pamiętasz?Pracę trenera Kurasa w Zawiszy trzeba oceniać kompleksowo a nie jak ty na podstawie jego pięknych i kwiecistych wypowiedzi bo nie o to tu chodzi!Na czym twój realizm polega?



Panie "de wolf", przeczytaj uważnie mój post i nie pisz głupot o których ja nie pisałem. Gdzie podważam dobór zawodników? Kto ściągnął zawodników o których piszesz też wiem, napewno nie KURAS / przykład z brzegu to bramkarz z ARKI /. Nie mnie ani tobie oceniać pracy trenerów, ja nigdy tego nie robie, bo poprostu nie mam do tego papierów. Kibicować mogę bo na tym trochę się znam. Filozofów piłkarskich u nas jest co nie miara, a piłka w Bydgoszczy jaka jest taka jaka jest, i jeszcze dużo wody upłynie zanim coś się w tym temacie zrobi.
d
de Wolf
W dniu 29.06.2010 o 13:09, kibic realista napisał:

Kto i w jaki sposób dobiera zawodników? Piękne pytanie, jeśli to Pan BURLIKOWSKI, to będzie to samo, co w minionym sezonie. Podziwiam Pana KURASA, który pokazał klasę, jak należy się żegnać z klubem / nic nie mówi /, tego zabrakło działaczom, a szczególnie "SZKOLENIOWCOWI" Panu BURLIKOWSKIEMU. Co do zakupu utalentowanych piłkarzy z naszego regionu to uważam, że ich miejsce jest w ZAWISZY - to nie podlega dyskusji. Wszyscy członkowie kadry narodowej / z poszczególnych grup wiekowych / z naszego regionu powinni trafiać do naszego klubu, a macierzyste kluby tych zawodnków powinny być wreście poważnie traktowane finansowo, czego brakowało w przeszłości.


Człowieku Zawisza nie ma budżetu takiego jak Lech,Legia czy Wisła i dzisiaj żaden zawodnik z Polski nie przyjdzie na hasło Zawisza bo to już nie te czasy.Nie rozumiem czemu podważasz dobór zawodników na nowy sezon jak nie wiesz jacy zawodnicy będą grali i kto będzie trenerem.Co do Kurasa miał umowę do końca sezonu która się skończyła .Nie osiągnął zamierzonego wyniku i mu podziękowano .Przecież na całym świecie piłkarskim za wynik odpowiada trener i on ponosi rózne konsekwencje za złe wyniki.Nie można ulegać pięknym i kwiecistym wypowiedzią Kurasa.On popełnił masę błędów szkoleniowych podczas minionego sezonu i to było widać gołym okiem.Zobacz jak wyglądała współpraca z trenerami juniorów starszych trenera Kurasa jej poprostu nie było wcale bo pan Kuras nie widząc żadnego meczu tych juniorów powiedział od razu tam grają same miernoty.Jak jego fachowość wygląda co do zespołu juniorów starszych świadczą wyniki tej drużyny już prawie final MP !Kuras to może ma niezłe papiery trenerskie ale trener z niego przeciętny bo nie ma żadnych wyników!Jego wizja była taka że on wychowanków odsuwał od składu albo odsyłał na wypożyczenie np.Brzeziński a sciągał różnych Podgórskich,Kosmalskich i Batatę!Jaki tego był efekt chyba jeszcze pamiętasz?Pracę trenera Kurasa w Zawiszy trzeba oceniać kompleksowo a nie jak ty na podstawie jego pięknych i kwiecistych wypowiedzi bo nie o to tu chodzi!Na czym twój realizm polega?
k
kibic realista
W dniu 28.06.2010 o 22:52, Gość napisał:

pomyślmy logicznie - władze klubu zapowiadają grę o awans. Czy chociaż walkę o I ligę zapewnią tacy zawodnicy jak Rysiewski? Myślę, ze zdecydowanie nie. A jeśli patrzeć pod kątem gry młodzieżowca w pierwszym składzie to w teamie już są nie mniej utalentowani zawodnicy za których nie trzeba płacić kasy... Szal, Bojas spokojnie podołają. Należy również zapytać o to, w jaki sposób i kto dobiera zawodników do I zespołu. W innych klubach widać duży ruch, sporo zawodników testowanych, a u nas testy nie są potrzebne? Obyśmy znowu nie brali w ciemno!



Kto i w jaki sposób dobiera zawodników? Piękne pytanie, jeśli to Pan BURLIKOWSKI, to będzie to samo, co w minionym sezonie. Podziwiam Pana KURASA, który pokazał klasę, jak należy się żegnać z klubem / nic nie mówi /, tego zabrakło działaczom, a szczególnie "SZKOLENIOWCOWI" Panu BURLIKOWSKIEMU. Co do zakupu utalentowanych piłkarzy z naszego regionu to uważam, że ich miejsce jest w ZAWISZY - to nie podlega dyskusji. Wszyscy członkowie kadry narodowej / z poszczególnych grup wiekowych / z naszego regionu powinni trafiać do naszego klubu, a macierzyste kluby tych zawodnków powinny być wreście poważnie traktowane finansowo, czego brakowało w przeszłości.
G
Gość
pomyślmy logicznie - władze klubu zapowiadają grę o awans. Czy chociaż walkę o I ligę zapewnią tacy zawodnicy jak Rysiewski? Myślę, ze zdecydowanie nie. A jeśli patrzeć pod kątem gry młodzieżowca w pierwszym składzie to w teamie już są nie mniej utalentowani zawodnicy za których nie trzeba płacić kasy... Szal, Bojas spokojnie podołają. Należy również zapytać o to, w jaki sposób i kto dobiera zawodników do I zespołu. W innych klubach widać duży ruch, sporo zawodników testowanych, a u nas testy nie są potrzebne? Obyśmy znowu nie brali w ciemno!
H
Hans
W dniu 28.06.2010 o 20:38, ~fred~ napisał:

nie ma to jak dać 40 patyków za gościa, który nie wyróżniał się nawet w 4 lidze (mam na myśli Rysiewskiego, który może będzie dobry za jakieś 5 lat i z pewnością nie wprowadzi nas do I ligi - no chyba że ma już takie sukcesy w karierze). No ale kumplom z Chemika przecież można dać...


To istne durnowaty punkt widzenia!Ilu ciekawych zawodników z regionu poszło grać w Polskę bo u nas nikt sie nimi nie interesował a inni z tego mieli korzyści!Jakbys w swojej herezji pomyślał logicznie to byś wiedział że taki Rysiewski to nie przychodzi po to żeby grać w podstawowym składzie a na uzupełnienie.On ma tu mieć normalne warunki rozwoju w Zawiszy a nie sie pałetać się po 4czy 5ligach.W takich ligach to grają ludzie z takim absurdalnym myśleniem jak ty czyli nieudacznicy a kto chce się rozwijać czym prędzej z tego poziomu ucieka ale ty tego nie rozumiesz bo ty myślisz że Zawisza toma! budżet Legii czy Lecha!Więcej logiki i rozumu a nie pisania herezji!Polityka armii zacięznej była w ubiegłym sezonie i co klapa i porażka!Zespól Zawiszy trzeba budować od podstaw bo ubiegły sezon to lipa!
k
kibic realista
W dniu 28.06.2010 o 20:11, jurij napisał:

mam nadzieję, że ściągną też piłkarzy pokroju Basicia, Kosmalskiego czy Bataty. Znowu będą wzmocnienia super menagera i znowu będzie awans



Masz rację ~jurij~ zwłaszcza, ze główny strateg minionej rundy pozostał w klubie / Burlikowski /. Co do ściągania młodych zawodników z klubów z naszego województwa, to tą metodę akurat popieram, a młodzież mamy naprawdę zdolną, nie tylko w ZAWISZY. Za błąd uważam, zwolnienie dotychczasowych pomocników Pana KURASA, przecież to wychowankowie ZAWISZY z bogatym doświadczeniem i wykształceniem trenerskim.
z
zamsz
W dniu 28.06.2010 o 20:38, ~fred~ napisał:

nie ma to jak dać 40 patyków za gościa, który nie wyróżniał się nawet w 4 lidze (mam na myśli Rysiewskiego, który może będzie dobry za jakieś 5 lat i z pewnością nie wprowadzi nas do I ligi - no chyba że ma już takie sukcesy w karierze). No ale kumplom z Chemika przecież można dać...


1. lepiej kumplom z Chemika 40tys niz za pare lat komus innemu dziesieciokrotnosc tej sumy
2. Rysiewski jest podstawowym zawodnikiem kadry Polski w swoim roczniku
3. otóż BYŁ ON wyróżniającym się zawodnikiem i zarazem filarem Chemika (który awansował, pragnę przypomnieć) mimo swego młodego wieku
4. czemu ma wprowadzić nas do 1 ligi ? bo to on sam będzie grać? Uważam, że lepiej aby szkolił się u nas, ogrywał, a w przyszłości sprzedamy go za większe pieniądze. Poza tym przypominam, iż wymagane jest by w wyjściowej 11 byli 2 juniorzy. W formacji pomocy mamy braki, Damian jest dobrym, młodym zawodnikiem - więc czemu nie ?! Do tego Witan na bramkę i mamy 2 juniorów. Później na zmianę ew. Bojas czy Szal (oczywiście mam nadzieję, że oni jak i inni młodzi zdolni będą grać w pierwszej 11 i sobie dobrze radzić). Byleby tylko znalazły się pieniążki... a dla tego zawodnika także lepiej byłoby obrać kierunek Zawisza, niżeli od razu ekstraklasowa Arka itp. tam by raczej w młodej ekstraklasie grywał... a tak się chłopak ogra w seniorach w wyższej niż, 5 czy 4 klasie, rozgrywkowej.
~fred~
nie ma to jak dać 40 patyków za gościa, który nie wyróżniał się nawet w 4 lidze (mam na myśli Rysiewskiego, który może będzie dobry za jakieś 5 lat i z pewnością nie wprowadzi nas do I ligi - no chyba że ma już takie sukcesy w karierze). No ale kumplom z Chemika przecież można dać...
j
jurij
mam nadzieję, że ściągną też piłkarzy pokroju Basicia, Kosmalskiego czy Bataty. Znowu będą wzmocnienia super menagera i znowu będzie awans
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska