https://pomorska.pl
reklama

Zawód: prezesi samych siebie? Jak to jest? Opowiadają młodzi przedsiębiorcy z ABCogrzewania.pl i Social Room

agad
Firmę Social Room tworzy zgrana paczka sześciu osób, które lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami
Firmę Social Room tworzy zgrana paczka sześciu osób, które lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami Nadesłane/Social Room
Przykłady biznesów działających w AIP pokazują, że początki w nich wcale nie muszą być aż tak trudne.

Nie trzeba obawiać się braku kapitału. Można odnieść sukces na rynku, jak choćby ABCogrzewania.pl czy Social Room w Bydgoszczy.

Obie firmy zaprezentowały się niedawno w bydgoskiej klubokawiarni "Strefa" podczas "StartUp Mixera". To cykl spotkań organizowanych przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Odbywają się w największych polskich miastach. Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z biznesem, są dobrą okazją, by zaprezentować go w gronie ekspertów, partnerów bądź potencjalnych konkurentów. To również szansa, żeby wymienić się doświadczeniami i pomysłami oraz do nawiązania relacji biznesowych w sprzyjającej, nieformalnej atmosferze.

Podczas bydgoskiego spotkania gościem specjalnym była Anna Urbańska z Grudziądza, "Polska Lwica Biznesu 2015", a także m.in. autorka książki "Mózg - fabryka sukcesu. Najskuteczniejsze strategie ludzi biznesu".

CZYTAJ TEŻ: W Kujawsko-Pomorskiem mieszka Polska Lwica Biznesu - to Anna Urbańska z Grudziądza

Chce zostać tygrysem

- Chciałbym zostać prawdziwym tygrysem rynku, na pewno się uda - marzy się Karolowi Bronkalli, urodzonemu optymiście, właścicielowi firmy ABCogrzewania.pl w Bydgoszczy.

g

Fot. (ABCogrzewania.pl)

Prowadzi ją w AIP - od lipca zeszłego roku. Branża łatwa nie jest. Pan Karol zajmuje się montażem oraz sprzedażą instalacji grzewczych, sanitarnych i odnawialnych źródeł energii. Mówi, że to przyszłościowy biznes. Tym bardziej, że do wydania, do 2020 roku, są unijne miliardy na odnawialne źródła energii.

- Czuję się pęd po europejską gotówkę, z miesiąca na miesiąc mam bowiem coraz więcej klientów. Poza tym wszyscy lubią mieć ciepło w domu i produkują śmieci. Dla nich również mój biznes może okazać się przydatny - proponuje młody przedsiębiorca.

Zanim Bronkalla został szefem samego siebie, był przedstawicielem handlowym w firmie, która jest europejskim liderem na rynku urządzeń grzewczych. - Odszedłem z korporacji dla własnego biznesu. Mam dzięki temu większy wpływ na to, co chcę robić w życiu zawodowym. Mogę zarządzać własnym czasem. Oczywiście, oznacza to więcej obowiązków, ale bardzo dobrze się z nimi czuje.

 

Opowieść właściciela ABCogrzewania.pl, jak skutecznie robi się biznes niszowy, tak spodobała się publiczności, że wybrała go na zwycięzcę najnowszej, jesiennej edycji "StartUp Mixera".

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

W AIP działa również m.in. Social Room - od czerwca zeszłego roku. Firmę założył Tomasz Hejankowski, który, by zostać szefem samego siebie, też zrezygnował z pracy u kogoś na etacie. Social Room tworzy bardzo zgrana paczka młodych ludzi. Sześć osób. Łączą pasję z biznesem: Natalia Kalińska, Agnieszka Maćkowska, Amanda Halapacz, Tomasz Hejankowski, Maciej Misztela, Paweł Olszewski. Lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami, a ich główną bronią jest kreatywność. Największy sukces? Szczery uśmiech zadowolonego klienta.

- Nawet nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu - opowiadał w klubokawiarni "Strefa" Tomasz Hejankowski. Social Room to fabryka pomysłów. Pracują w niej twardzi rzemieślnicy gotowi stawić czoła największym wyzwaniom - tak mówią sami o sobie.

 

Jak zaistnieć w sieci

Uzupełniają się, a dzięki pasji oraz talentom mogą zaoferować kompleksowe usługi dla firm, które chcą zaistnieć w internecie, a szczególnie w obszarze social media (mediów społecznościowych, czyli np. na Facebooku). Proponują projektowanie stron internetowych, fotografię, video, grafikę i, co najważniejsze, treść. - Internet to ogromna szansa dla przedsiębiorców, skoro swoje profile choćby na Facebooku ma 13,5 miliona Polaków - podkreśla pan Tomasz. - Najskuteczniej można promować w internecie sprzedaż m.in. ciuchów, butów, sukien ślubnych czy biżuterii, a nie jest łatwo choćby artykułów BHP.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Kolizja w Bydgoszczy z uczestnikiem zlotu miłośników motocykli Harley-Davidson

Kolizja w Bydgoszczy z uczestnikiem zlotu miłośników motocykli Harley-Davidson

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska