Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zawód: prezesi samych siebie? Jak to jest? Opowiadają młodzi przedsiębiorcy z ABCogrzewania.pl i Social Room

agad
Firmę Social Room tworzy zgrana paczka sześciu osób, które lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami
Firmę Social Room tworzy zgrana paczka sześciu osób, które lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami Nadesłane/Social Room
Przykłady biznesów działających w AIP pokazują, że początki w nich wcale nie muszą być aż tak trudne.

Nie trzeba obawiać się braku kapitału. Można odnieść sukces na rynku, jak choćby ABCogrzewania.pl czy Social Room w Bydgoszczy.

Obie firmy zaprezentowały się niedawno w bydgoskiej klubokawiarni "Strefa" podczas "StartUp Mixera". To cykl spotkań organizowanych przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Odbywają się w największych polskich miastach. Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z biznesem, są dobrą okazją, by zaprezentować go w gronie ekspertów, partnerów bądź potencjalnych konkurentów. To również szansa, żeby wymienić się doświadczeniami i pomysłami oraz do nawiązania relacji biznesowych w sprzyjającej, nieformalnej atmosferze.

Podczas bydgoskiego spotkania gościem specjalnym była Anna Urbańska z Grudziądza, "Polska Lwica Biznesu 2015", a także m.in. autorka książki "Mózg - fabryka sukcesu. Najskuteczniejsze strategie ludzi biznesu".

CZYTAJ TEŻ: W Kujawsko-Pomorskiem mieszka Polska Lwica Biznesu - to Anna Urbańska z Grudziądza

Chce zostać tygrysem

- Chciałbym zostać prawdziwym tygrysem rynku, na pewno się uda - marzy się Karolowi Bronkalli, urodzonemu optymiście, właścicielowi firmy ABCogrzewania.pl w Bydgoszczy.

g

Fot. (ABCogrzewania.pl)

Prowadzi ją w AIP - od lipca zeszłego roku. Branża łatwa nie jest. Pan Karol zajmuje się montażem oraz sprzedażą instalacji grzewczych, sanitarnych i odnawialnych źródeł energii. Mówi, że to przyszłościowy biznes. Tym bardziej, że do wydania, do 2020 roku, są unijne miliardy na odnawialne źródła energii.

- Czuję się pęd po europejską gotówkę, z miesiąca na miesiąc mam bowiem coraz więcej klientów. Poza tym wszyscy lubią mieć ciepło w domu i produkują śmieci. Dla nich również mój biznes może okazać się przydatny - proponuje młody przedsiębiorca.

Zanim Bronkalla został szefem samego siebie, był przedstawicielem handlowym w firmie, która jest europejskim liderem na rynku urządzeń grzewczych. - Odszedłem z korporacji dla własnego biznesu. Mam dzięki temu większy wpływ na to, co chcę robić w życiu zawodowym. Mogę zarządzać własnym czasem. Oczywiście, oznacza to więcej obowiązków, ale bardzo dobrze się z nimi czuje.

 

Opowieść właściciela ABCogrzewania.pl, jak skutecznie robi się biznes niszowy, tak spodobała się publiczności, że wybrała go na zwycięzcę najnowszej, jesiennej edycji "StartUp Mixera".

W AIP działa również m.in. Social Room - od czerwca zeszłego roku. Firmę założył Tomasz Hejankowski, który, by zostać szefem samego siebie, też zrezygnował z pracy u kogoś na etacie. Social Room tworzy bardzo zgrana paczka młodych ludzi. Sześć osób. Łączą pasję z biznesem: Natalia Kalińska, Agnieszka Maćkowska, Amanda Halapacz, Tomasz Hejankowski, Maciej Misztela, Paweł Olszewski. Lubią mierzyć się z ekstremalnymi wyzwaniami, a ich główną bronią jest kreatywność. Największy sukces? Szczery uśmiech zadowolonego klienta.

- Nawet nie spodziewaliśmy się takiego sukcesu - opowiadał w klubokawiarni "Strefa" Tomasz Hejankowski. Social Room to fabryka pomysłów. Pracują w niej twardzi rzemieślnicy gotowi stawić czoła największym wyzwaniom - tak mówią sami o sobie.

 

Jak zaistnieć w sieci

Uzupełniają się, a dzięki pasji oraz talentom mogą zaoferować kompleksowe usługi dla firm, które chcą zaistnieć w internecie, a szczególnie w obszarze social media (mediów społecznościowych, czyli np. na Facebooku). Proponują projektowanie stron internetowych, fotografię, video, grafikę i, co najważniejsze, treść. - Internet to ogromna szansa dla przedsiębiorców, skoro swoje profile choćby na Facebooku ma 13,5 miliona Polaków - podkreśla pan Tomasz. - Najskuteczniej można promować w internecie sprzedaż m.in. ciuchów, butów, sukien ślubnych czy biżuterii, a nie jest łatwo choćby artykułów BHP.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska