Złodziej w sklepie

Bogumił Drogorób
Najczęściej słodycze padają łupem drobnych złodziei.
Najczęściej słodycze padają łupem drobnych złodziei. BOGUMIŁ DROGORÓB
Codziennie coś ginie ze sklepowych półek. Towar ląduje w kieszeni, torebce damskiej, albo jest zjedzony, na miejscu.

     Kto kradnie?
     
Rozpiętość wiekowa jest bardzo duża. Dzieciaki - najczęściej słodycze, za niewielka sumę. Młodzież - dla sportu, umawiają się po lekcjach, w którym sklepie przystąpią do akcji. Czasami udaje się i następnego dnia opowiadają wrażenia. Wówczas kolejni przystępują do akcji. Dorośli - z pełną świadomością. Do zakupów za 80-100 złotych, dorzucają coś do kieszeni. Czwarta grupa to amatorzy wesołego rogera (denaturatu) - ci kradną coś na zakąskę, albo piwo.
     Gdzie?
     
W Nowym Mieście Lubawskim najwięcej kradzieży notuje się w "Biedronce" przy ul. Grunwaldzkiej. - Najczęściej są to towary wartości kilku złotych, słodycze, ale, co ciekawe, kradnę je nie tylko dzieci, także dorośli. Średnia wieku złodziei sklepowych dochodzi do czterdziestu lat - mówi sierż. Adriana Czyżewska z nowomiejskiej policji.
     W Brodnicy "największym powodzeniem" cieszy się obecnie "Kaufland". Od niedawnego otwarcia mięło kilka tygodni, a w statystykach policyjnych ten sklep już wyszedł na prowadzenie. Nie oznacza to, że złodzieje gardzą towarami "Leader Price", sieci sklepów Marka i Renaty Hildebrandt czy "Polo-Market". _- Wcale nie przypadkiem wśród złodziei zauważyć można osoby dobrze sytuowane. Panie, modnie ubrane, uczesane, wcale nie kleptomanki - _zauważa Andrzej Rogalski, komendant KPP w Brodnicy.
     Terenem złodziejskich penetracji w Rypinie są m.in. "Znicz", "Blaszak", "Rypiniak", "Biedronka" i "Polo-Market". Promocję mylą często z degustacją.
     Na kogo uważać?
     
Na niepozornie wyglądających, przede wszystkim. Ci działają w większych grupach, znając psychologię. Rozgadani, pstro ubrani, z fantazyjną fryzurą - zwracają uwagę, ale nie kradną. Czarną robotę wykonuje za nich "szara myszka", którą nikt by nie posądził o złodziejskie inklinacje, a już opisać, jak wyglądała - problem niezwykle trudny.
     Właściciele sklepów z reguły wiedzą jak walczyć ze złodziejami. Wiedzą też, że prowadząc działalność handlową narażeni są na tego typu skutki.
     

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie