To chwyta. Ale - często po podpisaniu korzystnej dla nas umowy niemiło się rozczarowujemy. O tym na własnej skórze mogła się przekonać nasza Czytelniczka, mieszkanka gminy Bobrowo.
- Od jakiegoś czasu operator zablokował w moim telefonie połączenia wychodzące, ponieważ miałam niewielkie opóźnienie w opłacie rachunku. Ósmego lutego uregulowałam zaległości, tego dnia pieniądze wpłynęły na konto Tele2. Wtedy obiecano mi przywrócić połączenie. Jednak do tej pory tylko mnie zwodzą - obiecując, że rozmowy wychodzące będą natychmiast odblokowane - skarży się abonentka Tele2.
Warto zaznaczyć, że klientka wydzwaniała w tej sprawie na infolinię codziennie, a koszt połączenia to jeden impuls rozmowy lokalnej. Z tego wynika, że
tanio nie znaczy mniej
Operator tanią ofertę nadrabia sobie opłatami za rozmowy np. na infolinie (która notabene powinna być bezpłatna).
W jaki sposób Tele2 zarabia na połączeniach mieliśmy okazję osobiście przekonać się o tym. Przykład - dzwonimy do rzecznika prasowego operatora pod bezpośredni nr tel. 22 607 06 50 i o dziwo odzywa się automat, który informuje, że "za chwilę uzyskamy połączenie z konsultantem" .
Po kilku minutach ciszy automat się odzywa: "...proszę chwilę cierpliwości... wszystkie linie są zajęte... ." Po kolejnych minutach oczekiwania odzywa się konsultantka, a my grzecznie prosimy o połączenie z rzecznikiem. Jednak pani po drugiej stronie słuchawki
przedłuża rozmowę,
pytając o szczegóły zgłaszanej sprawy. W końcu stwierdza, że tylko rzecznik może nam pomóc i łaskawie przełącza do jego biura.
I tak Tele2 zarobiło na nas kilka a nawet kilkanaście minut połączenia.
W końcu przedstawiamy rzecznikowi sprawę, licząc na skuteczną interwencję.
- Połączenia wychodzące z numeru naszej abonentki
zostaną natychmiast odblokowane
Jednocześnie postaramy się tej pani nagrodzić niedogodności związane z połączeniami i obniżymy sumę najbliższego rachunku o piętnaście złotych - obiecuje Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Tele2.
Po kilku dniach przekonaliśmy się, że to tylko czcze obietnice. Abonentka dalej nie może nigdzie się dodzwonić. Ponownie interweniujemy. Oczywiście procedura łączenia z konsultantką się powtarza, ale tym razem nie zastaliśmy rzecznika.
Prośba o numer telefonu komórkowego do Karola Wieczorka, została zdecydowanie odrzucona - na ujawnienie służbowego telefonu komórkowego potrzebuje specjalnego upoważnienia. Natomiast "Pomorska" ujawnia sposób traktowania przez Tele2 swoich klientów. To chyba najlepsza, bezpłatna reklama.