
Niedotrzymywanie terminów
Ceniony pracownik to taki, któremu można ufać. Słowem to osoba, która realizuje zadania w umówionych terminach. Praca zespołowa, w której wyniki jednej osoby zależą od drugiej, szczególnie wymaga pewności, że żaden z członków zespołu nie zawiedzie. Osoby, które nieustannie zawodzą, a tym samym opóźniają pracę innych, są niemile widziane.

Skargi klientów
Firmy od małych po wielkie walczą o każdego klienta. Firmy usługowe, które nieustannie oceniane są przez konsumentów w Internecie, szybciej reagują na negatywne sygnały. Jeśli pracodawca będzie regularnie otrzymywał informacje od klientów, że pracownik jest nieuprzejmy, niekompetentny albo niesłowny, musi się liczyć z ryzykiem utraty stanowiska.

Nieodpowiedni wizerunek w mediach społecznościowych
Pracodawcy coraz częściej przywiązują wagę do tego, jak ich pracownik prezentuje się w mediach społecznościowych. Im wyższe stanowisko, tym ten wizerunek w sieci jest ważniejszy. Przykładowo międzynarodowa korporacja zatrudniająca pracowników z całego świata nie pozwoli sobie na zatrudnienie kierownika, który w sieci zamieszczałby rasistowskie komentarze. Osoba, dla której liczy się praca, będzie miała nienaganny wizerunek w mediach społecznościowych.

Kradzież
Statystyki są zatrważające. Z analiz OBOAK wynika, że 23,5% Polaków przyznało się do kradzieży w pracy. Pracodawcy nie tolerują jednak pracowników, którzy kradną pieniądze, materiały biurowe, środki higieniczne czy produkty żywnościowe. Mogą dyscyplinarnie rozwiązać umowę z takim pracownikiem w dowolnym terminie.