- Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców. To będzie jedyna, i niepowtarzalna okazja do obejrzenia inwestycji jeszcze przed oficjalnym otwarciem nowego mostu - zachęca Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.
Wejście na teren Trasy będzie możliwe w niedzielę, ale tylko w godz. od 11 do 16 od ulicy Wojska Polskiego. Zwiedzającym zostanie udostępniony odcinek do stacji benzynowej przy Jagiellońskiej. Natomiast ze względów bezpieczeństwa zamknięty będzie tylko krótki fragment przy Ogińskiego.
Czytaj też: Znamy wstępną datę otwarcia Trasy Uniwersyteckiej [zdjęcia]
Trasa Uniwersytecka to aktualnie największa i najdroższa bydgoska inwestycja drogowa. Jej długość wynosi 1,578 km, na całym odcinku powstają dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a różnica wysokości jej krańcowych fragmentów to aż 30 metrów. Na trasie zlokalizowano też kilka obiektów mostowych: estakady, wiadukty, most nad Brdą z widowiskowymi pylonami, a w pobliżu skrzyżowania z Wojska Polskiego - kładkę widokową dla pieszych. Ich łączna długość wynosi 1630 m. Inne ciekawe fakty to: wysokość pylonu - 68,70 metrów, Ilość wbudowanego betonu - 29320 metrów sześć. (3260 gruszek do betonu), łączna długość wszystkich pali fundamentowych to aż ok. 10 km, natomiast gdyby całe zbrojenie wykorzystane do budowy zastąpić prętem o średnicy 10 milimetrów, to jego długość przekroczyłaby 8,5 kilometra.
**Zobacz:
Czytelnik: Most na Trasie Uniwersyteckiej przypomina... kobiece miejsca intymne? [zdjęcia]**
Budowa Trasy trwa już ponad dwa lata, a robotami kieruje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź SA (lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Bydgoszcz (partner) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Kobylarnia (partner).
Wartość projektu wynosi 211,6 milionów złotych, z czego 92,7 milionów miasto dostało w ramach unijnego dofinansowania.
Pierwotnie zakończenie budowy wyznaczono na połowę września, ale niedawno termin ten wydłużono do 30 listopada br. Z poważniejszych robót została jeszcze tylko operacja podwieszania mostu do obu pylonów. Aktualnie jego płyta wciąż bowiem opiera się na tymczasowych filarach.
Czytaj e-wydanie »