https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

A jednak! Będzie zwiedzanie Trasy Uniwersyteckiej

(bog)
Jarosław Pruss
Jest zgoda na organizację wycieczki po placu budowy Trasy Uniwersyteckiej. Mimo sporych wątpliwości drogowców urzędnicy z ratusza uzgodnili z nimi zasady bezpieczeństwa, i na najbliższą niedzielę wyznaczyli termin darmowego zwiedzania.

- Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców. To będzie jedyna, i niepowtarzalna okazja do obejrzenia inwestycji jeszcze przed oficjalnym otwarciem nowego mostu - zachęca Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.

Wejście na teren Trasy będzie możliwe w niedzielę, ale tylko w godz. od 11 do 16 od ulicy Wojska Polskiego. Zwiedzającym zostanie udostępniony odcinek do stacji benzynowej przy Jagiellońskiej. Natomiast ze względów bezpieczeństwa zamknięty będzie tylko krótki fragment przy Ogińskiego.

Czytaj też: Znamy wstępną datę otwarcia Trasy Uniwersyteckiej [zdjęcia]

Trasa Uniwersytecka to aktualnie największa i najdroższa bydgoska inwestycja drogowa. Jej długość wynosi 1,578 km, na całym odcinku powstają dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a różnica wysokości jej krańcowych fragmentów to aż 30 metrów. Na trasie zlokalizowano też kilka obiektów mostowych: estakady, wiadukty, most nad Brdą z widowiskowymi pylonami, a w pobliżu skrzyżowania z Wojska Polskiego - kładkę widokową dla pieszych. Ich łączna długość wynosi 1630 m. Inne ciekawe fakty to: wysokość pylonu - 68,70 metrów, Ilość wbudowanego betonu - 29320 metrów sześć. (3260 gruszek do betonu), łączna długość wszystkich pali fundamentowych to aż ok. 10 km, natomiast gdyby całe zbrojenie wykorzystane do budowy zastąpić prętem o średnicy 10 milimetrów, to jego długość przekroczyłaby 8,5 kilometra.

**Zobacz:

Czytelnik: Most na Trasie Uniwersyteckiej przypomina... kobiece miejsca intymne? [zdjęcia]

**

Budowa Trasy trwa już ponad dwa lata, a robotami kieruje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź SA (lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Bydgoszcz (partner) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Kobylarnia (partner).
Wartość projektu wynosi 211,6 milionów złotych, z czego 92,7 milionów miasto dostało w ramach unijnego dofinansowania.

Pierwotnie zakończenie budowy wyznaczono na połowę września, ale niedawno termin ten wydłużono do 30 listopada br. Z poważniejszych robót została jeszcze tylko operacja podwieszania mostu do obu pylonów. Aktualnie jego płyta wciąż bowiem opiera się na tymczasowych filarach.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rajmund

Ale nikt tutaj się nie śmieje Zygmuncie i nie mówi o kolorze który jest całkiem spoko. Proponuje przeczytać wątek co wyżej jest napisane, niż wyzywać od nieudaczników i robić z siebie popaprańca :D

 

PS. Idź z rodziną bo to jedyna okazja z jakiej będą miały dzieciaki uciechę ponieważ więcej już na tym moście nie pochodzisz ;) Takie małe nie dopatrzenie za 211 milionów złotych bez chodnika.

Z
Zygmunt

Wpadnę z rodzinę. Śmiejcie się, ale to naprawdę coś wyjątkowego i ciekawego. Dzieciaki będą miały uciechę. I skończcie już narzekać na kolory tego mostu nieudacznicy !

Z
Zygi

Trasa ma być pod mostem i będzie przypominać wielkiego węża zakręconego bo uważali że będzie za duży spad z góry i będzie niebezpieczeństwo dla rowerzystów.

 

Tym czasem władze miasta Panie Bruski: proszę sobie zjechać na rowerze ul. Kujawską w dół. Chodnik rozpier.... tak że człowiek walczy tylko o utrzymanie na rowerze. Dziury wielkości ogromnych kraterów. I o to w ten sposób przewróciła się wczoraj tam dziewczyna na rowerze, a rower jej wypadł na jezdnię. 

 

Więc jaka mowa o spadzie że za stromo. Jak mają Bydgoszczanie zjeżdżać na rowerach ze Wzgórza, Szwederowa, Kapuścisk itp. ? Na ulicy Jana Pawła do ronda Toruńskiego nie raz by doszło do tragedii rozpędzeni cykliści rozpoczynając zjazd od szpitala Biziela kończąc przed rondem przejeżdżają koło przystanku autobusowego z prędkością ok. 30 (odważniejsi 50 kmh) po chodniku !!!. Rower sam bez kręcenia jest w stanie się rozpędzić do takiej prędkości na tej górze. Wystarczy że pieszy wysunie się za wiaty przystanku lub zagapi się rowerzysta i tragedia gotowa. Kolejnych zjazdów nie będę wypisywał typu do mostu Kazimierza Wielkiego itp.

 

Prawda jest taka że nie dba się w tym mieście o pieszych i rowerzystów i Trasa Uniwersytecka jest tego przykładem. Ludzie coraz częściej przesiadają się na rowery dojeżdżając do pracy, rekreacja lub załatwiają swoje sprawy na mieście. Zaczyna przychodzić trend z Holandii. Szkoda tylko że władze miasta zapominają o tym stawiać chcecie wypożyczalnie rowerów, a odcinki do jeżdżenia po nich są łaciate.

 

PS. tam gdzie nie ma wyznaczonego chodnika dla rowerzystów, jest obowiązek jeżdżenia rowerem po ulicy bo mandat się dostaje za jazdę po chodniku. Więc sami sobie osły jeździcie kujawską po tej wyboistej jezdni rowerami to połowa z was do szpitala od razu zostanie oddelegowana łamagi.

y
yo

Chyba trochę przesadziliście z ilościa prętów."pali fundamentowych to aż ok. 10 km, natomiast gdyby całe zbrojenie wykorzystane do budowy zastąpić prętem o średnicy 10 milimetrów, to jego długość przekroczyłaby 8,5 kilometra" Jak na moje most by sie rozjechał przy takim zbrojeniu w porównaniu do 10 km pali.

 

R
Rudek

E co tam chodnik... Takie drobne niedociagnięcie.

c
czytelniczka

szkoda tylko że zabrakło chodnika dla pieszych i ścieżki rowerowej:-(   wstyd !!!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska