https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Absurdalne rozwiązania na ścieżkach rowerowych w Inowrocławiu [zdjęcia]

(FI)
Na Miechowickiej ścieżkę poprowadzono przez wiatę autobusowego przystanku.
Na Miechowickiej ścieżkę poprowadzono przez wiatę autobusowego przystanku. Dominik Fijałkowski
Ścieżek rowerowych w Inowrocławiu jest ciągle za mało. Co gorsza, na wielu ich odcinkach, które już oddano cyklistom do dyspozycji zastosowano rozwiązania, które trudno nazwać bezpiecznymi.

Inowrocławskie ścieżki rowerowe

- Przy placu zabaw na Rąbinie biegnie ścieżka rowerowa. Jest tam jednak tak ciasno, że aby wyjechać z placu z dziecięcym wózkiem, trzeba wypchnąć go na pas dla jednośladów - informuje zaprzyjaźniony z redakcją "Pomorskiej" pan Maciej z Inowrocławia.

O ocenę ścieżek rowerowych pytamy jednego z przodowników turystyki kolarskiej. Chce być anonimowy. Stwierdza krótko: - Ścieżki pozostawiają wiele do życzenia.

Czytaj też: Piesi na ścieżce, rowerzyści na chodniku... W tym mieście panuje istny chaos drogowy!

Wprost w podróżnych

Oto kilka przykładów bezmyślnych rozwiązań, które napotka cyklista. Poruszamy się skwerem od al. Niepodległości w kierunku ul. Zapadłe. Trakt wyłożony kostką. Jedna połowa należy do pieszych a druga do rowerzystów. Wzdłuż stoi kilka ławek. Niestety, po stronie dla jednośladów. Cyklista musi zjechać więc na część dla pieszych, bo inaczej przejedzie po nogach ludziom, którzy postanowili przysiąść na ławkach.

Jeszcze niebezpieczniejsze rozwiązanie spotykamy na ul. Miechowickiej, po stronie salonu samochodowego. Ścieżka biegnąca przy jezdni nagle skręca i... prowadzi rowerzystę wprost pod wiatę przystankową. Ściany wiaty wykonane są z mało przejrzystego materiału, a więc osoba oczekująca na autobus nie widzi nadjeżdżającego jednośladu. Może wejść wprost pod jego koła.

Zobacz: Powstaną dwa kilometry drogi rowerowej. Umowa jest już podpisana

Kawałek dalej. Ulica Poznańska po stronie straży pożarnej. W ścieżkę rowerową wetknięty szereg znaków drogowych. Jeśli chcecie jechać bezpiecznie, musicie korzystać z pasa dla pieszych. Podobna sytuacja na ścieżce przy ul. Szymborskiej. Zamiast znaków wyrasta z niej słup oświetleniowy. Choć to "fenomenalne" rozwiązanie było już wielokrotnie opisywanie i wyśmiewane, nikt nie zrobił nic, żeby to zmienić.

Rowerzysto, stop!

Sporo inowrocławskich ścieżek nagle urywa się, a przed rowerzystą wyrasta znak zakazujący mu dalszej jazdy.

- Trasy nie stanowią całości. Tu kawałek, tam kawałek. Kończą się nagle i nie wiadomo co robić. Zejść z roweru, czy może jechać dalej pomiędzy pieszymi. Poza tym, ścieżki powinny być wykonane w jednolity sposób. W Inowrocławiu część zbudowana jest z czerwonej kostki, a w innym miejscu z szarej, takiej jak chodniki dla pieszych. Pojawia się tam jedynie innego koloru pasek. Czasem odnoszę wrażenie, że osoby odpowiedzialne za budowę ścieżek nigdy nie jeździły na rowerach - komentuje Edmund Mikołajczak, doświadczony inowrocławski cyklista.

Czytaj też: Inowrocławianie na rowerach jadą na Filipiny. Właśnie żegnają Rosję. Przed nimi Mongolia [zdjęcia]

Problem nie dotyczy oczywiście wszystkich ścieżek, a tylko ich odcinków. Projektantom, budowniczym i tym, którzy odbierają trasy przypominamy jednak, że mają one ułatwiać życie cyklistom i pieszym. Czasem lepiej więc puknąć się w głowę, niż poprowadzić kolejny trakt, na przykład przez środek wiaty przystankowej.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jan

w kruszwicy nie jest lepiej, a unia za to płaci

l
lub czasopisma

...jeżeli pominiemy "ścieżki" wzdłuż dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych to się okaże, że miasto ma kilkaset metrów, nie licząc alejek w "nowych" solankach...

r
rower-ek
W dniu 22.08.2013 o 18:20, Pensioner napisał:

 Po co zaraz te epitety? Przeciętny mieszkaniec miasta nie jest zorientowany w tych zawiłościach, co powiatowe, co miejskie. Powiat zaopatrzył w niebieskie tablice chyba tylko te wyremontowane ulice. Żeby nie było wątpliwości, niżej tabelka. Ze strony Zarządu Dróg Powiatowych:         

Oczywiście, że przeciętny mieszkaniec i czytelnik nie wie, że to powiatu ścieżki a nie miasta, dlatego dobrze byłoby, żeby było to jasno napisane w artykule. A nie jest niestety.

Warto edukować społeczeństwo, żeby wiedziało kogo z czego rozliczać, a nie tak jak wyżej - wypisywało bzdury.

P
Pensioner

Po co zaraz te epitety? Przeciętny mieszkaniec miasta nie jest zorientowany w tych zawiłościach, co powiatowe, co miejskie. Powiat zaopatrzył w niebieskie tablice chyba tylko te wyremontowane ulice. Żeby nie było wątpliwości, niżej tabelka.

 

Ze strony Zarządu Dróg Powiatowych:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

r
rowerzysta
W dniu 21.08.2013 o 21:12, wyborca napisał:

Chyba czas zmienić prezydenta miasta ,za re i inne dziwadła?

 E.... chyba staroste, bo to ścieżki powiatowe - matole.

r
rower-ek

Jaka szkoda, że autor artykułu nie napisał jednak, że wszystkie absurdalne rozwiązania, które sfotografował to robota Powiatu.

Szkoda też, że w takich właśnie miejscach nie stoją te słynne niebieskie tablice informujące, kto jest wykonawcą takiego bubla.

 

P
Pensioner

Szacunek dla  ~lub czasopisma za to co robi.

Ludzie odpowiedzialni za to co robią odwalają fuszerkę, a przecież za swoją pracę biorą pieniądze! 

Z kolei trzymającemu rękę na pulsie ~lub czasopisma  nikt nie płaci za tą żmudną, ale jakże pożyteczną pracę. Warto poczytać o inowrocławskich ścieżkach rowerowych i ich oznaczeniach, pod wskazanym linkiem. 

M
Myster Maniek

No to już naprawdę trzeba być wybitnie utalentowanym MATOŁEM żeby odje__ć coś takiego. :lol: :lol: :lol:

w
wyborca
Chyba czas zmienić prezydenta miasta ,za re i inne dziwadła?
h
he

Świetne zdjęcia! Nr 6, 8 super! Nic tylko zgłosić do konkursu: jak zmieniło się miasto dzieci pieniądzom z UE.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska