Pomoc asystenta nie będzie jednak dla wszystkich, a tylko dla nowych firm. Ma trwać przez pierwsze 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności. W naszym regionie w pierwszej kolejności skorzystają podatnicy należący do Urzędu Skarbowego w Inowrocławiu oraz "jedynki" w Toruniu, ale od 2016 roku również rozliczający się we wszystkich kujawsko-pomorskich skarbówkach.
- Asystent udzieli przedsiębiorcy informacji na temat wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych oraz pomoże w jego indywidualnych sprawach dotyczących także ubezpieczeń społecznych - informuje Maciej Cichański,rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Bydgoszczy.
Wsparcie podatnika ma odbywać się m.in. przez centra obsługi podatnika, nasze dwa pierwsze powstaną właśnie w Inowrocławiu i Toruniu.
W centrach urzędnicy będą przyjmowali podania i deklaracje, wydawali zaświadczenia i udzielali wyjaśnień dotyczących przepisów prawa podatkowego zarówno nowym, jak i starszym przedsiębiorcom.
I tak np.: podatnik zostawi deklaracje w swoim urzędzie skarbowym, a ten przekaże je do właściwego naczelnika urzędu celnego. Podobnie płatnik składek na ubezpieczenie społeczne będzie mógł złożyć w dowolnej skarbówce dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.
Ma także nastąpić centralizacja systemu za pomocą Biura Krajowej Informacji Podatkowej - dzięki bazie każdy podatnik otrzyma jednolitą informację, jak stosować przepisy - niezależnie od miejsca zamieszkania.
Ustawę o administracji podatkowej podpisał jeszcze prezydent Komorowski. Została uchwalona w lipcu tego roku.
