To nawiązanie do akcji „Solanki masz gratis”, z której wszyscy mogą dowiedzieć się, że w 2015 roku Solanki zarobiły ponad 900 tysięcy złotych. Kampania była skierowana do mieszkańców Inowrocławia, powiatu inowrocławskiego, gości i turystów. Wszystko po to, by pokazać, jak wyjątkowe walory posiada Park Solankowy, czyli Solanki.
Przeczytaj także: To było pierwsze spotkanie w ramach akcji "Solanki Masz Gratis"
3,32 mln zł wynoszą bowiem wpływy z tytułu opłaty uzdrowiskowej oraz dotacji rządowej, a 2,4 mln zł kosztuje roczne utrzymanie parku. Autobus Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego ma o tym przypominać.
Zdaniem ratusza ważne jest, aby inowrocławianie mieli świadomość, że Park Solankowy nie jest obciążeniem dla budżetu ani ich kieszeni, że parkowe atrakcje dostępne są dla nich za darmo.
- Solanki to miejsce spotkań inowrocławian. Tu chodzimy na spacery, tu biegamy, bawimy się, wypoczywamy. Gdy przyjeżdżają do nas goście z innych miast, to właśnie piękny park i jego liczne atrakcje są pierwszym celem spacerów - podkreśla Agnieszka Chrząszcz, rzecznik prasowy ratusza.
Przypomnijmy, że jesienią ubiegłego roku w pijalni wód „Inowrocławianka” podpisano deklarację „Kocham Solanki”.
"Park jest nie tylko sercem uzdrowiskowego Inowrocławia, ale również najpiękniejszą wizytówką miasta i regionu. Deklarujemy, że zrobimy wszystko, by Park zachował swój niezwykły charakter. Dzisiaj to my korzystamy z dobrodziejstw Parku Solankowego, ale musimy pamiętać, że ten przywilej należy się również kolejnym pokoleniom" - czytamy w dokumencie.
