Plany spółki PKP PLK ujawnił wczoraj portal Rynek-kolejowy.pl. Przetarg ogłoszono na wykonanie projektu i rewitalizację linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża. Prace obejmą w sumie 19 km trasy. Linia, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Nawierzchnia torów ma zostać wymieniona; przewidziano też wzmocnienie podtorza i odwodnienie. Jednym zdaniem: w przyszłości jeździć będziemy tędy szybciej.
Polecamy
- Najlepsze kluby na toruńskiej starówce. Zobacz ranking!
- Kobiety ścigane przez policję. Zobacz, czy je znasz!
- Najgorsze wypadki w Toruniu i okolicach w 2019 roku. Zobacz zdjęcia
- Hospicjum dla zwierząt w Toruniu. Mamy zdjęcia!
- Plac Chrapka i rondo Pokoju Toruńskiego z drona. Zobacz zdjęcia!
- Dziewczyny z Torunia na Instagramie. Zobacz zdjęcia!
Zakres prac jest dosyć szeroki. W Łysomicach powstanie mijanka, a przed Toruniem Wschodnim - dodatkowy tor. Stacja w Ostaszewie Toruńskim zostanie przebudowana (m.in. nieco przesunięty zostanie peron dla pasażerów). Powstanie też zupełnie nowy przystanek Toruń Mokre, dokładnie na 2,377 kilometrze trasy. Na nowym przystanku oraz na mijance w Łysomicach przewidziano po dwa perony jednokrawędziowe, a na przystankach Ostaszewo Toruńskie i Grzywna - po jednym peronie jednokrawędziowym.
- Prace wiązać się będą z całkowitym wstrzymaniem ruchu pociągów pasażerskich. W zamian kursować będą autobusy zastępcze po drodze krajowej nr 91 z podjazdem w miejscowości Grzywna w rejon przystanku osobowego. Pociągi towarowe będą korzystać z linii objazdowych (linia nr 18 i linia nr 209) - podaje Rynek-kolejowy.pl.
Termin składania ofert minie 25 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (70 proc.), termin realizacji (20 proc.) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10 proc.). Na realizację całej inwestycji spółka PKP PLK przeznaczyła maksymalnie 35 miesięcy.
Pies Fijo - koniec procesu. Jaki wyrok dla Bartosza D.?
Informacja o przetargu na rewitalizację linii Toruń Wschodni-Chełmża zelektryzowała internautów do komentowania. "I linia będzie żyła. Szkoda, że bezprawnie rozebrano linię Kowalewo Pomorskie - Kawki - Brodnica. Ten region województwa odcięto skutecznie od połączeń kolejowych. Niestety" - pisze jeden z nich. Rzeczywiście, o przywróceniu ruchu na tej trasie: cisza.
Fiaskiem skończyły się też plany uruchomienia linii kolejowej Toruń-Brodnica jako linii turystycznej pod nazwą "Kujawsko-Pomorska Kolej Turystyczna". Zdążono w tym celu sprowadzić do lokomotywowni przy stacji PKP Toruń Kluczyki lokomotywy i cztery zabytkowe wagony. Planowano tez z rozmachem odnowić dworce i zabudowania stacyjne na trasie od Torunia do Brodnicy (m.in. adaptacje budynków na kawiarnię w Kowalewie Pomorskim, hotel i restaurację w Golubiu-Dobrzyniu i muzeum kolei we Wrockach). Prace nad tą rewitalizacja zawieszono jednak w listopadzie 2012 roku.
Polecamy
- Najlepsze kluby na toruńskiej starówce. Zobacz ranking!
- Kobiety ścigane przez policję. Zobacz, czy je znasz!
- Najgorsze wypadki w Toruniu i okolicach w 2019 roku. Zobacz zdjęcia
- Hospicjum dla zwierząt w Toruniu. Mamy zdjęcia!
- Plac Chrapka i rondo Pokoju Toruńskiego z drona. Zobacz zdjęcia!
- Dziewczyny z Torunia na Instagramie. Zobacz zdjęcia!
