https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów! Pojawiły się fałszywe alerty o logowaniu do iPKO

Jakub Stykowski
Przestępcy rozsyłają fałszywe maile udające powiadomienia banku PKP BP, np. alerty o logowaniu do iPKO lub nowej wiadomości w serwisie internetowym.
Przestępcy rozsyłają fałszywe maile udające powiadomienia banku PKP BP, np. alerty o logowaniu do iPKO lub nowej wiadomości w serwisie internetowym. Sławomir Mielnik
Jeśli zobaczycie dziwną wiadomość na swojej skrzynce mailowej - pod żadnym względem nie klikajcie w załączony link. Pojawiło się nowe ostrzeżenie banku PKO PB. Przestępcy rozsyłają fałszywe maile udające powiadomienia banku PKP BP, np. alerty o logowaniu do iPKO lub nowej wiadomości w serwisie internetowym.

Wiadomości zawierają informację o aktualizacji zabezpieczeń, uruchomieniu spersonalizowanych zabezpieczeń lub o logowaniu z nierozpoznanego urządzenia. Zawsze znajduje się w nich link zachęcający do zalogowania się do iPKO - „Sprawdź aktywność” lub „Kliknij tutaj.

- Prosimy nie klikać w link, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć - pisze PKO BP na swojej stronie internetowej.

Kliknięcie w link może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.

Przykład jednego z fałszywych maili.
Przykład jednego z fałszywych maili.

Przypominamy, że należy zachować ostrożność i mieć ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.

Sprawdź koniecznie

Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie, a nie korzystaj z linków. Sprawdzaj też poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Nie ma zamiatania problemu pod dywan tylko się głośno o tym mówi i ostrzega klientów.

g
gość

PKO reaguje błyskawicznie, myślę, że możemy być spokojni jeśli chodzi o bezpieczeństwo naszych pieniędzy w tym banku.

g
gość

Oszustów się niestety nie wyeliminuje ale szybka reakcja banku to dobry sygnał.

g
gość

Tak zachowuje się odpowiedzialny bank: natychmiastowy komunikat i ochrona klientów.

g
gość

Trzeba szybko reagować i ostrzegać klientów, tak jak to robi PKO.

A
Amm

Niestety oszuści co i rusz wymyślają nowe pomysły...

Dobrze, że PKO szybko reaguje, ostrzega, wydaje komunikaty. Dzięki temu jest szansa, że ryzyko zmniejszy się do minimum.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska