Opublikowany wspólnie przez Capgemini i Efma raport o bankowości detalicznej wskazuje kierunki i możliwości rozwoju banków w stronę doskonalenia obsługi klienta i usług mobilnych.
Pomimo ogólnego zadowolenia klientów ich lojalność wobec banków nie jest wysoka na świecie – 9 procent ankietowanych wskazało, że chętnie zmieni bank w okresie 6 miesięcy, zaś 40 procent rozważy zmianę w tym okresie.
Średni poziom zadowolenia z usług to 64,8 procent. Najbardziej usatysfakcjonowani ze swoich banków są mieszkańcy Ameryki Północnej (80 proc. zadowolenia). Po drugiej stronie skali znajduje się obszar Azji i Pacyfiku z rezultatem 53 proc. Wynika to z długiego okresu oferowania tych samych produktów i usług oraz braku innowacji w usługach na azjatyckich rynkach.
Doświadczenia bankowe klientów na polskim rynku są oceniane pozytywne przy wskazaniu 73,4 proc. i wzrosły od zaszłego roku o 1,6 proc. Poziom lojalności jest podobny do światowego - 7 proc. klientów zamierza zmienić bank, a 40 proc. zastanawia się nad zmianą.
