Opublikowany wspólnie przez Capgemini i Efma raport o bankowości detalicznej wskazuje kierunki i możliwości rozwoju banków w stronę doskonalenia obsługi klienta i usług mobilnych.
Pomimo ogólnego zadowolenia klientów ich lojalność wobec banków nie jest wysoka na świecie – 9 procent ankietowanych wskazało, że chętnie zmieni bank w okresie 6 miesięcy, zaś 40 procent rozważy zmianę w tym okresie.
Średni poziom zadowolenia z usług to 64,8 procent. Najbardziej usatysfakcjonowani ze swoich banków są mieszkańcy Ameryki Północnej (80 proc. zadowolenia). Po drugiej stronie skali znajduje się obszar Azji i Pacyfiku z rezultatem 53 proc. Wynika to z długiego okresu oferowania tych samych produktów i usług oraz braku innowacji w usługach na azjatyckich rynkach.
Doświadczenia bankowe klientów na polskim rynku są oceniane pozytywne przy wskazaniu 73,4 proc. i wzrosły od zaszłego roku o 1,6 proc. Poziom lojalności jest podobny do światowego - 7 proc. klientów zamierza zmienić bank, a 40 proc. zastanawia się nad zmianą.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak wygląda jedyna córka Barbary Bursztynowicz! Lata temu działały sobie na nerwy
- "Nasz Nowy Dom" czekają spore zmiany! Romanowska nie pomoże już biednym rodzinom
- Tak córka Marty Kaczyńskiej radzi sobie w Korei. Niesamowite, jak się zmieniła [FOTO]
- Prześledziliśmy przemianę włosów Majdana. Było ściernisko, a dziś jest San Francisco