Wymianę nawierzchni z wymianą podtorza zaplanowano także na szlaku Włocławek - Włocławek Brzezie oraz na samej stacji Włocławek Brzezie.
Wymianę szyn z podkładami (z drewnianych na strunobetonowe, tam gdzie takich prac dotąd nie przeprowadzono) zaplanowano także na szlaku:
- Nieszawa Waganiec - Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Kujawski - Otłoczyn
- na stacji Otłoczyn,
- na szlaku Otłoczyn - Toruń Główny
- na stacji Toruń Główny, gdzie wymieniona zostanie część torów i rozjazdów, bardzo duże zmiany obejmą też automatykę na stacji.
Jak informuje Rynek Kolejowy, prace obejmą też niektóre zadania związane nie tylko z wymianą lub przebudową układu rozjazdów, ale także z zasilaniem urządzeń, dobudową nowych urządzeń sterowania oraz naprawą odwodnienia.
Koszt prac, które mają wraz z projektowaniem potrwać 29 miesięcy, wyniesie 58,5 mln zł netto. Oferty przetargowe PLK przyjmować będzie do 2 listopada 2020 r.

Wideo