https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Białe Błota chcą trzeciej linii autobusowej

bog
- Jeszcze w październiku tego roku chcielibyśmy wydłużyć wszystkie kursy linii nr 92 z Murowańca aż do Łochowa - przyznaje Katarzyna Kirstein-Piotrowska, wójt Białych Błot.
- Jeszcze w październiku tego roku chcielibyśmy wydłużyć wszystkie kursy linii nr 92 z Murowańca aż do Łochowa - przyznaje Katarzyna Kirstein-Piotrowska, wójt Białych Błot. Agata Wodzień
Znamy szczegóły rozwoju komunikacji międzygminnej na terenie Białych Błot. Ucieszą się mieszkańcy Łochowa, Łochowic i Lisiego Ogona.

Kilka dni temu informowaliśmy, że władze Białych Błot planują rozmowy z bydgoskim zarządem dróg na temat rozwoju połączeń autobusowych. Dziś już wiemy, że podobnie jak Osielsko, tak i Białe Błota stawiają na rozbudowę siatki połączeń w ramach organizowanej przez Bydgoszcz autobusowej komunikacji międzygminnej.

- Jeszcze w październiku tego roku chcielibyśmy wydłużyć wszystkie kursy linii nr 92 z Murowańca aż do Łochowa - przyznaje Katarzyna Kirstein-Piotrowska, wójt Białych Błot. - Dzięki temu wykorzystamy budowaną właśnie drogę, która połączy obie wsie. No i skomunikujemy Łochowo ze stolicą gminy i jej urzędem - dodaje.

Czytaj: Szykują się spore zmiany na liniach międzygminnych

Ale to nie koniec. Wójtowa zdradza nam bowiem, że z ZDMiKP omawiany będzie też temat uruchomienia trzeciej linii autobusowej. Przypomnijmy, że obecnie funkcjonują dwie: 91, która łączy bydgoskie Błonie, Białe Błota, Ciele, Zielonkę i Przyłęki oraz linia 92 z Błonia, przez Białe Błota i Lipniki do Murowańca.

- Chcielibyśmy, żeby trzecia połączyła z Bydgoszczą leżące w linii prostej Łochowice, Łochowo i Lisi Ogon - potwierdza Katarzyna Kirstein-Piotrowska. - Na razie rozważamy dwa warianty. W pierwszym byłaby mowa o przedłużeniu linii nr 56 z ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy, a w drugim - uruchomienie zupełnie nowego połączenia. Niezależnie jednak od tego wyboru chcemy, żeby wszystkie te trzy wsie miały swój autobus już w przyszłym roku - dodaje wójtowa.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
GOSIA

Ta część miasta jest już i tak mocno poszkodowana, bo nie ma systemu przesiadkowego na jeden bilet A+T dla linii 56!!! Cały Fordon dojeżdża na jeden bilet, a tramwaj na Nakielskiej kończy trasę jeszcze przed Bronikowskiego!!!

G
GOSIA

Najbardziej oddalone od istniejących tras autobusowych są w Lisim Ogonie ulice Twarda i Pocztowa oraz przyległe. Ulicę Lisią od przystanku linii 56, Twardą i Pocztową przemierzają codziennie dorośli i dzieci. Bardzo potrzebna byłaby linia autobusowa z przystankiem w miejscu gdzie ulica Twarda łączy się z obwodnicą. Dojście z tego miejsca do ulicy Łochowskiej jest niebezpieczne, bo nie ma tam nawet pobocza, no i trwa ok. 15 minut. Pokonanie odcinka od tego skrzyżowania do przystanku 56 przy Lisiej zajmuje 20-30 minut. Najwyższy czas na połączenie autobusowe dla mieszkańców tej części Lisiego Ogona! Przedłużenie linii 56 i wyznaczenie nowej linii do Łochowa  i Łochowic wzdłuż ulicy Łochowskiej to za mało!!!

g
ggregor

Pełna zgoda @zbylut, jeśli miasto chce być traktowane jako aglomeracja, ba metropolia, to musi być dobrze skomunikowana ze swoimi przedmieściami. Dlatego wzrost aktywności w tej kwesi władz Białych Błot bardzo cieszy, idą w dobrym kierunku. Widać, że rozumieją swoje i swoich mieszkańców silne powiązanie z miastem i oby wywiązywało się w związku z tym jak najwięcej wspólnych inicjatyw.

z
zbylut
W dniu 12.08.2014 o 07:23, bydziekzdziada napisał:

czy wiesz może, że komunikacja miejska NIE JEST DOCHODOWA?? czyli mieszkańcy-bydgoszczanie, którzy tu mieszkają i płacą podatki to właśnie ONI dają kasę na komunikację miejską?! 

 

Nie Bydgoszcz ma dopłacać do km na terenie gminy. To gmina winna zaspokoić koszty funkcjonowania  komunikacji na swoim terytorium - co w tym trudnego do zrozumienia?

 

Zamykając miasto w kokonie, wyznaczonym rogatkami hamujemy rozwój. Idąc tym tropem myślenia powinniśmy zamknąć lotnisko, bo jak ktoś jest Bydgoszczaninem, to niech siedzi w swoim mieście, a nie lata po jakiś angliach czy innych amerykach.     

g
ggregor

Ludzie wam nigdy nikt nie dogodzi. Jedynymi kto może dopłacać do tych linii jest gmina Białe-Błota, która chce dostarczyć w ten sposób użytecznej usługi mieszkańcom i jak widać po frekwencji w autobusach i niektórych komentarzach jest to potrzebne i chwalone. Bydgoszcz i zarząd dróg na pewno do tego nie dokładają, bo gdyby tak było nie prowadzono rozmów o uruchomieniu kolejnych połączeń. Pozatym jak ktoś wcześniej wspomniał komunikacja zbiorowa rozładowuje ruch samochodowy w Bydgoszczy, więc uspokujcie się trochę ludzie i powściągnijcie swoje malkontenctwo.

b
bydziekzdziada
W dniu 12.08.2014 o 01:02, zbylut napisał:

Lepiej żeby mieszkańcy ościennych gmin dojeżdżali komunikacją publiczną do firm w centrum miasta. Nasze ulice są przeładowane samochodami.Kiedy kierowca kupuje paliwo na stacji - to miasto nic z tego nie ma. Kiedy pasażer kupuje bilet to do budżetu wędrują dodatkowe pieniądze.   

 

czy wiesz może, że komunikacja miejska NIE JEST DOCHODOWA?? czyli mieszkańcy-bydgoszczanie, którzy tu mieszkają i płacą podatki to właśnie ONI dają kasę na komunikację miejską?! czemu mamy dopłącać do innych gmin? ci, którzy się wyprowadzili, szukając 'luksusu poza miastem' muszą niestety ponieść trudy osób SPOZA miasta

to nie jest w interesie podatnikó-bydgosczan dokłądac kasę do innych gmin

ci sami ludzie 'luksusu' zajmują miejsca w żłóbkach, przedszkolach, szkołąch, miejsca pracy itd...skoro chcieli miec lepiej, to ze wszystkimi tego konsekwencjami

b
bydziekzdziada

no tak...wyprowadzili się ze śmierdzącego i zapchnego miasta do 'lepszej dzielnicy' a teraz żądają autobusó opłącanych z...podatków bydgoszczan??? niech sobie w gminie znajdą pieniądze na linię autobusową, zainwestują i będą mieć nawet 5 różnych połączeń! z kasy miejskiej pieniądze są na miasto nie na okoliczne "luksusowe" osiedla

M
Mieszkanka

A pieniądze w budżecie są? Czy kolejny kredyt na przedwyborczą obietnicę? 3 lata byle jak, w w roku wyborczym cuda na kiju. 

A
Anka
W dniu 12.08.2014 o 01:02, zbylut napisał:

Dobrze, że bydgoska komunikacja dociera coraz dalej. Myślę, że to nie kwestia dyplomacji Pani wójt była tutaj kluczowa. Najważniejsze były pieniądze.  Jeżeli gmina chce zapewnić komunikację ZDMiKP nawet do najdalszych jej zakątków to niech miasto na to pozwoli. Gmina zapłaci 5 zł za wozokilometr i wszystko. Lepiej żeby mieszkańcy ościennych gmin dojeżdżali komunikacją publiczną do firm w centrum miasta. Nasze ulice są przeładowane samochodami.Kiedy kierowca kupuje paliwo na stacji - to miasto nic z tego nie ma. Kiedy pasażer kupuje bilet to do budżetu wędrują dodatkowe pieniądze.    Ponadto smaczną kiełbasą wyborczą ( za chwilę wybory samorządowe) byłoby zarządzenie Pani Wójt, że do końca roku na  terenie gminy do granic miasta, komunikacja będzie darmowa. To znaczy, że  koszty pokryje gmin. Reelekcja gwarantowana. 

śnisz..... i mam nadzieję, że nastąpi zmiana na stołku prezydenta Bydgoszczy i pogoni ościenne gminy od pasożytowania!!!! a w za mian wybudyhe kilka osiedlowych ulic....

z
zbylut

Dobrze, że bydgoska komunikacja dociera coraz dalej. Myślę, że to nie kwestia dyplomacji Pani wójt była tutaj kluczowa. Najważniejsze były pieniądze. 

 

Jeżeli gmina chce zapewnić komunikację ZDMiKP nawet do najdalszych jej zakątków to niech miasto na to pozwoli. Gmina zapłaci 5 zł za wozokilometr i wszystko. 

Lepiej żeby mieszkańcy ościennych gmin dojeżdżali komunikacją publiczną do firm w centrum miasta. Nasze ulice są przeładowane samochodami.

Kiedy kierowca kupuje paliwo na stacji - to miasto nic z tego nie ma. Kiedy pasażer kupuje bilet to do budżetu wędrują dodatkowe pieniądze.   

 

Ponadto smaczną kiełbasą wyborczą ( za chwilę wybory samorządowe) byłoby zarządzenie Pani Wójt, że do końca roku na  terenie gminy do granic miasta, komunikacja będzie darmowa. To znaczy, że  koszty pokryje gmin. Reelekcja gwarantowana. 

A
Anka
W dniu 11.08.2014 o 21:41, wojyek napisał:

aktywność pani Wójt jest skutkiem jednej przyczyny - w listopadzie będzie walczyć i reelekcję!

dokladnie a że niejeden radny albo ma rodzinę albo się tam wybudwał to na tym korzysta

w
wojyek

aktywność pani Wójt jest skutkiem jednej przyczyny - w listopadzie będzie walczyć i reelekcję!

A
Anka
W dniu 11.08.2014 o 14:31, andrzej napisał:

To bardzo cieszy, że Pani wójt tak dobrze dogaduje się ZDMiKP. Takiej właśnie współpracy często brakuje w relacjach Bydgoszcz-okoliczne gminy. Załatwienie trzeciej linii autobusowej to byłby już ogromny sukces.

no rzeczywiście super współpraca kosztem bydgoskich kieszeni :) a kiedy Pani wójt WYBUDUJE DLA BYDGOSZCZAN OWBODNICĘ :) z gminnych pieniążków co :)

A
Anka
W dniu 11.08.2014 o 10:35, Tomek napisał:

Żadne warianty linii 56 do Łochowa. To nie jest część miasta, żeby mieszkańcy mieli autobus aż do samego ronda Jagiellonów. Zrobić jak innym - linia typowo podmiejska do węzła przesiadkowego, np. Garbary i dalej tramwajem do centrum (choć najlpeiej byłoby w końcu przedłużyc tramwaj do Plażowej i tam zrobić węzeł). Teraz widać powoli jak głupie było nieinwestowanie w przedłużenie tramwaju do Plażowej.

dokładnie, dodajmy jeszcze aby zakupili swoje autobusy i niech sami za to płacą z gminnych pieniędzy bo obecnie dopłaca miasto Bydgoszcz i podejmuje ryzyko utrzymania takich linii podmiejskich, jeśli chcą być częścią miasta TO NIECH SIĘ W KOŃCU WŁĄCZĄ W GRANICE BYDGOSZCZY..... i płacą tak jak bydgoszczanie PODATKI !!!!

a
andrzej

To bardzo cieszy, że Pani wójt tak dobrze dogaduje się ZDMiKP. Takiej właśnie współpracy często brakuje w relacjach Bydgoszcz-okoliczne gminy. Załatwienie trzeciej linii autobusowej to byłby już ogromny sukces.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska