Jak podaje biuro prasowe Biedronki, sieć wprowadza do swoich sklepów torbę typu T-shirt, która wykonana została w 80 proc. z materiałów pochodzących z odzysku. Dzięki swojej grubości nadaje się do wielokrotnego użytku. Co ważne, w 100 proc. podlega recyklingowi, a zużytą torbę można wyrzucić do pojemnika na tworzywa sztuczne. Obecnie część toreb posiada certyfikację Blue Angel: to najstarszy certyfikat ekologiczny na świecie, który gwarantuje, że oznaczony nim produkt jest przyjazny środowisku. Docelowo w ciągu najbliższych miesięcy wszystkie torby będą posiadały wspomniany certyfikat.

Zobacz też: Jak żyć ekologicznie i zdrowo - radzą eksperci WWF Polska [galeria]
Ekonowością sieci Biedronka są sprzedawane od marca br. patyczki higieniczne do codziennej pielęgnacji. Miękkie i delikatne główki wykonane są w stu procentach z bawełny, a papierowy patyczek sprawia, że produkt jest w pełni biodegradowalny. Wprowadzenie papierowych patyczków ogranicza zużycie plastiku w ciągu roku o blisko 334 ton, czyli tyle, ile waży ok. 860 dorosłych niedźwiedzi brunatnych. Z kolei zastąpienie plastikowej folii w tabletkach do zmywarek jednej z proponowanych marek folią rozpuszczalną oznacza 1,1 ton plastiku rocznie mniej. Aby zobrazować tę liczbę, można porównać to do wagi ok. 13 delfinów.
Przeczytaj również: Próbowałam żyć ekologicznie przez kilka dni
Jednym z proekologicznych rozwiązań sieci jest też wycofanie drobinek plastikowych z kosmetyków i środków czystości marek własnych. Mikrogranulki plastikowe (mikroskopijne cząsteczki tworzyw sztucznych) stosowane są do produkcji peelingów, żeli do mycia ciała i twarzy, past do zębów oraz artykułów do czyszczenia i polerowania. Teraz produkty marek własnych tej sieci sklepów są od niego wolne – plastikowe drobinki zostały zastąpione w nich drobinkami naturalnymi. Dzięki zmianom receptury wybranych produktów, udało się wyeliminować 1,5 tony plastiku.
