https://pomorska.pl
reklama

Biedronka podała, ile zarobiła w 2020 roku. Astronomiczna kwota robi wrażenie!

Agnieszka Domka-Rybka
Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią.
Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią. Gazeta Krakowska
Grupa Jeronimo Martins zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2020 rok.

Sieć Biedronka, która pozostaje najważniejszą marką Grupy Jeronimo Martins, utrzymała stabilne tempo wzrostu i zanotowała 10,4% wzrost sprzedaży w PLN (+6,7% w EUR).

Zarobki Biedronki: w euro i złotówkach

W 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wzrosły o 3,5% do 19,3 mld EUR, przy wzroście LFL (porównanie wyników sklepów działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy) również o 3,5%.

Wartość sprzedaży Biedronki wyniosła w minionym roku 13,5 mld EUR, czyli 59,8 mld PLN, osiągając dwucyfrowy wzrost rok do roku liczony w złotówkach – o 10,4%. Licząc tylko placówki sieci, które funkcjonowały przez pełne 12 miesięcy 2020 roku, wzrost ten osiągnął poziom 7,1% (wskaźnik LFL). Wzrosła też EBITDA Biedronki – o 9,3% liczona w PLN. Biedronka kontynuowała również plan wieloletnich inwestycji w rozwój sieci, która na koniec roku obejmowała 3115 sklepów, przeznaczając na inwestycje w 2020 roku 302 mln EUR. Dzięki temu otwartych zostało 129 nowych sklepów, natomiast 267 zostało wyremontowanych. W ponad 1100 sklepach sieci działa również już aż 3750 kas samoobsługowych.

- Sprostaliśmy trudnym okolicznościom, świadomi naszej biznesowej i społecznej roli oraz niezachwiani w naszej misji dostarczania klientom najwyższej jakości produktów w niskich cenach. Byliśmy tak blisko naszych klientów, pracowników i dostawców – zwłaszcza drobnych producentów dostarczających produkty pierwszej potrzeby – jak jeszcze nigdy wcześniej. W 2021 rok wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią - mówi Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

Polecamy także: Pan Grzegorz znalazł robaki w kaszy ze sklepu Biedronka. Oczekuje wysokiego odszkodowania!

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią oraz dalszego zacieśnienia zakazu handlu w niedziele. W efekcie tego ostatniego w 2020 roku było 6 dni handlowych mniej niż w 2019 roku.

Biedronka wydłużyła godziny pracy

W minionym roku Biedronka udowodniła, że najważniejsze było zapewnienie poczucia bliskości. Względem klientów było to możliwe dzięki wydłużeniu godzin pracy w ramach Akcji24 w najbardziej kluczowych momentach roku, np. przed Wielkanocą, a także otwarciu 129 nowych placówek oraz uruchomieniu dostaw zakupów do domu we współpracy z partnerem logistycznym Glovo (na koniec roku z tej usługi mogli korzystać mieszkańcy 28 największych miast Polski).

Polecamy także: Pani Ewa kupiła groch w dyskoncie. W opakowaniu były kamienie. Przeżyła szok! [zdjęcia]

Biedronka była też blisko swoich dostawców, chociażby ogłaszając w kwietniu 2020 roku program „Czas na wspieranie małych producentów”. Dzięki niemu ponad 200 produktów od ok. 140 mniejszych lokalnych producentów weszło do oferty Biedronki, pomagając dostawcom w zachowaniu miejsc pracy i utrzymaniu biznesów. Działania te znalazły odzwierciedlenie w zaufaniu klientów. Na koniec roku Biedronka osiągnęła udziały w rynku na poziomie 25,7% i był to wzrost o 1,6 p. p. względem roku poprzedniego.

Biedronka ma Rzecznika Klienta

W ramach obchodów 25-lecia działalności na polskim rynku, sieć Biedronka podjęła również szereg bezprecedensowych inicjatyw. W lutym, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, utworzyła stanowisko Rzecznika Klienta. Z kolei 11 marca oficjalnie ogłoszono powstanie Fundacji Biedronki, której głównym celem jest walka z ubóstwem, samotnością i wykluczeniem społecznym seniorów w Polsce. Z okazji 25-lecia sieć wydała również swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju – „Codziennie Odpowiedzialni”. Sieć Biedronka w minionym roku zwiększyła również o 400 liczbę placówek, które przekazują pełnowartościową żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia do Organizacji Pożytku Publicznego.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Raz w miesiącu podsypuję tym zamiolkukasa. W mig wypuszcza nowe liście

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska