Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biedronka podała, ile zarobiła w 2020 roku. Astronomiczna kwota robi wrażenie!

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią.
Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią. Gazeta Krakowska
Grupa Jeronimo Martins zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2020 rok.

Sieć Biedronka, która pozostaje najważniejszą marką Grupy Jeronimo Martins, utrzymała stabilne tempo wzrostu i zanotowała 10,4% wzrost sprzedaży w PLN (+6,7% w EUR).

Zarobki Biedronki: w euro i złotówkach

W 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wzrosły o 3,5% do 19,3 mld EUR, przy wzroście LFL (porównanie wyników sklepów działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy) również o 3,5%.

Wartość sprzedaży Biedronki wyniosła w minionym roku 13,5 mld EUR, czyli 59,8 mld PLN, osiągając dwucyfrowy wzrost rok do roku liczony w złotówkach – o 10,4%. Licząc tylko placówki sieci, które funkcjonowały przez pełne 12 miesięcy 2020 roku, wzrost ten osiągnął poziom 7,1% (wskaźnik LFL). Wzrosła też EBITDA Biedronki – o 9,3% liczona w PLN. Biedronka kontynuowała również plan wieloletnich inwestycji w rozwój sieci, która na koniec roku obejmowała 3115 sklepów, przeznaczając na inwestycje w 2020 roku 302 mln EUR. Dzięki temu otwartych zostało 129 nowych sklepów, natomiast 267 zostało wyremontowanych. W ponad 1100 sklepach sieci działa również już aż 3750 kas samoobsługowych.

- Sprostaliśmy trudnym okolicznościom, świadomi naszej biznesowej i społecznej roli oraz niezachwiani w naszej misji dostarczania klientom najwyższej jakości produktów w niskich cenach. Byliśmy tak blisko naszych klientów, pracowników i dostawców – zwłaszcza drobnych producentów dostarczających produkty pierwszej potrzeby – jak jeszcze nigdy wcześniej. W 2021 rok wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią - mówi Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

Polecamy także: Pan Grzegorz znalazł robaki w kaszy ze sklepu Biedronka. Oczekuje wysokiego odszkodowania!

Zmieniające się dynamicznie warunki w 2020 roku były wyzwaniem dla całego zespołu, ale zaangażowanie pracowników pomogło osiągnąć Biedronce świetne wyniki pomimo zmiany nawyków konsumenckich związanych z pandemią oraz dalszego zacieśnienia zakazu handlu w niedziele. W efekcie tego ostatniego w 2020 roku było 6 dni handlowych mniej niż w 2019 roku.

Biedronka wydłużyła godziny pracy

W minionym roku Biedronka udowodniła, że najważniejsze było zapewnienie poczucia bliskości. Względem klientów było to możliwe dzięki wydłużeniu godzin pracy w ramach Akcji24 w najbardziej kluczowych momentach roku, np. przed Wielkanocą, a także otwarciu 129 nowych placówek oraz uruchomieniu dostaw zakupów do domu we współpracy z partnerem logistycznym Glovo (na koniec roku z tej usługi mogli korzystać mieszkańcy 28 największych miast Polski).

Polecamy także: Pani Ewa kupiła groch w dyskoncie. W opakowaniu były kamienie. Przeżyła szok! [zdjęcia]

Biedronka była też blisko swoich dostawców, chociażby ogłaszając w kwietniu 2020 roku program „Czas na wspieranie małych producentów”. Dzięki niemu ponad 200 produktów od ok. 140 mniejszych lokalnych producentów weszło do oferty Biedronki, pomagając dostawcom w zachowaniu miejsc pracy i utrzymaniu biznesów. Działania te znalazły odzwierciedlenie w zaufaniu klientów. Na koniec roku Biedronka osiągnęła udziały w rynku na poziomie 25,7% i był to wzrost o 1,6 p. p. względem roku poprzedniego.

Biedronka ma Rzecznika Klienta

W ramach obchodów 25-lecia działalności na polskim rynku, sieć Biedronka podjęła również szereg bezprecedensowych inicjatyw. W lutym, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, utworzyła stanowisko Rzecznika Klienta. Z kolei 11 marca oficjalnie ogłoszono powstanie Fundacji Biedronki, której głównym celem jest walka z ubóstwem, samotnością i wykluczeniem społecznym seniorów w Polsce. Z okazji 25-lecia sieć wydała również swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju – „Codziennie Odpowiedzialni”. Sieć Biedronka w minionym roku zwiększyła również o 400 liczbę placówek, które przekazują pełnowartościową żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia do Organizacji Pożytku Publicznego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska