Biznes Trendy 2018. Praktycy biznesu radzili szefom firm z regionu w Bydgoszczy

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
- Jeśli myślicie, że jakieś wasze wpisy na portalach społecznościowych są prywatne, mylicie się - mówił Maciej Orłoś
- Jeśli myślicie, że jakieś wasze wpisy na portalach społecznościowych są prywatne, mylicie się - mówił Maciej Orłoś Dariusz Bloch
Udostępnij:
W Bydgoszczy mówili o trendach w biznesie. Zebrali prawie 20 praktyków, którzy dzielili się nowinkami z kilkuset gośćmi, głównie szefami i menedżerami lokalnych przedsiębiorstw.

Biznes Trendy 2018 - to druga już edycja jednej z największych konferencji merytorycznych w regionie, na której 23 listopada w Bydgoszczy gościły między innymi takie gwiazdy, jak prof. Witold M. Orłowski, Andrzej Jacaszek, czy Maciej Orłoś.

Przypomnijmy, ideą konferencji jest prezentacja współczesnych trendów w działalności przedsiębiorstw i ich zastosowania w praktyce.

Zobacz galerię: Biznes Trendy 2018. Zobacz gości i uczestników bydgoskiej konferencji [zdjęcia]

Trendy galopują szybciej, niż można się było spodziewać

- Brakowało konferencji, która będzie przyszłościowa - mówiłaby co nas czeka - wyjaśniała podczas otwarcia Małgorzata Pelc, prezes Agencji Marketingowej „Tandem” z Bydgoszczy, pomysłodawcy tej konferencji. - Gdy zaczynaliśmy myśleliśmy, że będzie mowa o tym, co będzie za 10, 20 lat... Bardzo szybko musieliśmy zweryfikować to, na to, co będzie za rok, albo już za kilka miesięcy. W biznesie trendy tak galopują, że w zeszłym roku byliśmy zdziwieni, że to co wydawało się przyszłością to już jest albo za chwilę, za miesiąc, dwa lub trzy, to się już staje. Trendy o których będziemy mówili, prędzej czy później, będą dotyczyć prezesów firm.

- Z punktu widzenia naszej organizacji najważniejsze jest budowanie wzajemnych relacji - sieciowanie, bowiem żadne technologie nie zastąpią bezpośrednich relacji, kontaktów i wymiany doświadczeń. To spotkanie, w tak szerokim gronie, ma dać nam też właśnie taką możliwość - zaznaczał Mirosław Ślachciak, prezes Pracodawców Pomorza i Kujaw, współorganizator konferencji.

Zobacz również: Biznes Trendy po raz pierwszy w Bydgoszczy. Zobacz zdjęcia

Aby się rozwijać nie można stać w miejscu, trzeba biec

- Zaczynamy żyć w świecie, który jeszcze Lewis Carroll opisał w „Alicji w Krainie Czarów” - w świecie w którym jak się stoi to się cofa. A jak się idzie, czy szybko idzie, to się stoi. A aby się posuwać do przodu, to trzeba biec. Myślę, że teraz to już trzeba być na prawdę sprinterem. Trzeba sobie zadać pytanie, czy my jako kraj, przedsiębiorcy, jako region, we wszystkich aspektach, czy dostatecznie szybko biegniemy? Bo fakt, że biegniemy od dłuższego czasu, natomiast czy nie musimy biec szybciej? - tak zaczynał swoje wystąpienie nt. „Przemysł 4.0: wyzwanie i szansa dla Polski” prof. Witold Orłowski, ekonomista, główny doradca ekonomiczny PwC Polska.

„Jak wygrać w świecie cyfrowego biznesu?” radził Andrzej Jacaszek, wydawca “Harvard Business Review Polska”, wiceprezes ICAN Institute.

- Na naszych oczach, ale też poza, dzieje się rewolucja, która spowoduje, że przeskoczymy z gospodarki cyfrowej do kwantowej, w bardzo krótkim czasie - mówił Andrzej Jacaszek. - A to co się będzie działo w gospodarce kwantowej, w świecie kwantowym, nikt nie jest w stanie, nawet najtęższe głowy, czy futurolodzy, nie są w stanie przewidzieć.

Chwilę później mówiąc o digitalizacji, przypominał, że żyjemy w świecie technologii, które rozwijają się wykładniczo i przyszłość już się wydarzyła tylko nie została jeszcze równomiernie rozprowadzona.

Reklama internetowa to jest to, tylko jak z niej korzystać

Druga edycja „Biznes Trendów”, była poszerzona o tematy związane z e-biznesem.

Artur Jabłoński z Digitalk (specjalizuje się w działaniach w mediach społecznościowych i reklamach PPC) radził jak tworzyć reklamy na Facebooku, które się sprzedają. Przekonywał, by nie wybierać najprostszych rozwiązań, bo są one najgorsze. Zachęcał m.in., by unikać automatów i tworzyć na Facebooku grupy niestandardowych odbiorców. Zaznaczał, że kreacja reklamy jest najważniejsza. Namawiał (by czy tworząc reklamy czy teksty na strony firmowe) używać obrazowego języka i unikać kopiowania konkurencji.

Temat wideo, które się sprzedaje, przedstawił Grzegorz Zajączkowski, z Polska Press Grupy, który zajmuje się zawodowo od lat reklamą internetową, a swoim doświadczeniem dzieli się na blogu „Marketing na luzie”.

- Wideo powinno uczyć, bawić, inspirować, opowiadać historie, być autentyczne i mieć dobrą dystrybucję - wymieniał cechy dobrego widea Zajączkowski.

Agnieszka Figiel, broker informacji i wiedzy, analityk ilościowy i jakościowy, przekonywała za to, że Big Data to już teraźniejszość biznesu i dotyczy nie tylko dużych firm. Radziła MŚP na co zwracać uwagę.

W sieci, ani wpisy ani zdjęcia, nic nie jest prywatne

- Jeśli myślicie, że jakieś wasze wpisy na portalach społecznościowych są prywatne, to się mylicie. W sieci nic nie jest prywatne - zaznaczał Maciej Orłoś, dziennikarz, konferansjer, specjalista w dziedzinie wystąpień publicznych i autoprezentacji. - Media społecznościowe działają w ten sam sposób jak scena. Nie ma tam miejsca na kulisy.

Patronem medialnym konferencji była „Gazeta Pomorska”.

Przeczytaj również: Biznes Trendy 2017 za nami. Nie byłeś? Zobacz wideo

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie