Biznes Trendy 2022. Jacy eksperci i firmy! To naprawdę dzieje się w Bydgoszczy!

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Konferencja Biznes Trendy odbyła się 24 listopada w Bydgoskim Centrum Targowo - Wystawienniczym.
Konferencja Biznes Trendy odbyła się 24 listopada w Bydgoskim Centrum Targowo - Wystawienniczym. Dariusz Bloch
Konferencja Biznes Trendy - już po raz 5. zgromadziła 24 listopada w Bydgoszczy ekspertów i przedsiębiorców, którzy dzielili się doświadczeniami, jak podążać za zmianami w gospodarce.

- To nie są łatwe czasy dla biznesu, najpierw pandemia, później wojna na Ukrainie, wysoka inflacja. Jednak nie ma co narzekać, podzielimy się tutaj dobrymi doświadczeniami - zaczęła Beata Tadla, dziennikarka prowadząca konferencję Biznes Trendy, która odbyła się 24 listopada w Bydgoskim Centrum Targowo - Wystawienniczym.

Biznes Trendy. Wymiana doświaczeniami

- Mamy mnóstwo dobrych przykładów firm, które wspieramy od ponad 30 lat i pomagamy się im rozwinąć - mówił Mirosław Ślachciak, prezes Pracodawców Pomorza i Kujaw, organizator konferencji Biznes Trendy w partnerstwie z bydgoską Agencją Marketingową Tandem.

- Współpracując ze sobą rozwiązujemy wiele problemów, mamy z tego wiele korzyści - dodała Małgorzata Pelc, prezes agencji Tandem, która od 10 lat jest członkiem PPiK oraz członek zarządu organizacji.

Biznes Trendy to wydarzenie, na którym spotkali się, już po raz 5., ludzie biznesu z naszego regionu. To tutaj przedsiębiorcy wymieniają się doświadczeniami.Opowiadają, co zmienia się w trendach biznesowych. Uczestnikami są praktycy świadomi potrzeby zmian, wdrażający strategię firmy, ciekawi nowości w jej organizacji, zarządzaniu i marketingu.

Innowacje są bardzo ważne dla rozwoju przedsiębiorstw, o czym mówił podczas konferencji m.in. Zbigniew Ostrowski, wicemarszałek województwa: - W poprzedniej perspektywie przekazaliśmy na nie w regionie aż 2 mld zł unijnych dotacji, co pokazuje, jakie mają znaczenie.

Po raz drugi gościł na Biznes Trendach np. prof. Andrzej Blikle, wieloletni prezes znanej w całym kraju cukierni Blikle, informatyk, profesor nauk matematycznych, członek Rady Języka Polskiego, pracownik naukowy.

Bardzo ciekawie opowiadał o "turkusowym" zarządzaniem firmą, który tworzy zespół profesjonalistów, którzy sami sobą zarządzają. - Nie mają swoich szefów, sami są szefami dla sienie, ale mają liderów. Ufają sobie i bardzo się wspierają, nie kopią pod sobą dołków, nie ma tam wyścigu szczurów. W Polsce jest niewiele takich firm, może 1000 - 2000 - stwierdził prof. Blikle.

O transformacji chmurowej opowiadał Przemysław Galiński z PwC Polska.

- Ma to dużą wartość biznesową - mówił. - Niestety, w firmach wciąż panuje przekonanie, że to tylko koszt, a to przede wszystkimm również gwarancja technologicznego postępu.

"Technologia i biznes - globalne metatrendy, które zmieniają świat" - prelekcję na ten temat wygłosiła z kolei Jowita Michalska, założyciela Digital University. - Metatrendy powstają na styku kilku technologii, a niemożliwe nagle staje się możliwe. Jednym z metatrendów jest sztuczna inteligencja. Zbliżamy się do dnia, kiedy będzie ona podejmować decyzje bez nas. Już teraz systemy sztucznej inteligencji nie potrzebują naszej twarzy, by nas zidentyfikować. Mogą to zrobić po naszym biciu serca czy oddechu. Co ciekawe, już ponad 50 procent firm globalnych korzysta ze sztucznej inteligencji - mówiła Jowita Michalska.

Polska Press Grupa była partnerem medialnym wydarzenia. Mieliśmy tam swoje stoisko, gdzie nasi dziennikarze prowadzili rozmowy wideo z gośćmi i prelegentami. Będą one sukcesywnie publikowane w naszym portalu Strefa Biznesu.

Wśród występujących zobaczyliśmy m.in. Justynę Hernas z Polski Press z prelekcją: "Lokalność. Autentyczność. Zaangażowanie: dlaczego tylko taki sojusz może wygrać walkę o klienta?"

Opowiadała: - Autentyczność to mówienie językiem odbiorcy, poznanie naszej "buyer persony" (modelowe wyobrażenie naszego docelowego klienta red.). To odkrycie kim on jest i jakie ma potrzeby. Dopiero, gdy zbudujemy sobie jego profil, to będziemy mogli opracować produkt i komunikat opracowany dla konkretnych potrzeb - w tym sensie będziemy autentyczni. Zaangażowanie to trend mówiący, że lokalne marki powinny wspierać lokalne społeczności. Coraz ważniejszy staje się CSR. Dzięki temu, że angażujemy się, jesteśmy też bardziej autentyczni. Musimy połączyć to wszystko połączyć, by docierać do lokalnego użytkownika, budować z nim więzi i zaangażować go i nas samych w markę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie