Bory Tucholskie za Toruniem! Turyści wiedzą najlepiej, ale markę trzeba wzmacniać

Anna Klaman
Anna Klaman
Marka Bory Tucholskie jest rozpoznawana w kraju, ale trzeba ją wzmocnić. Stąd Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna wraz z powiatem tucholskim oraz powiatem świeckim rozpoczęły realizację partnerskiego projektu “Budujemy markę Bory Tucholskie”.

To trzecia z pięciu wiodących marek tworzących Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc: w 2019 roku powstała strategia marki Kujawy, w 2020 roku Pałuk. Bory Tucholskie to obok Torunia najbardziej rozpoznawalna atrakcja turystyczna województwa.

Bory Tucholskie potrzebują strategii i marketingu

- Choć jest popularna wśród turystów, wymaga dyskusji w kontekście trendów, potrzeb turystów i mieszkańców, a także planów
rozwoju turystyki w obu powiatach oraz w nowej strategii województwa - informują w Starostwie Powiatowym w Tucholi. - Efektem projektu będzie strategia marki Bory Tucholskie z planem marketingowym, które powstaną jeszcze w tym roku.

Opiekę ekspercką powierzono agencji marketingu LOCATIVO z Krakowa. Jedną z osób, które będą tworzyły nową strategię jest Piotr Idziak, syn Wacława Idziaka, który pomagał przy zakładaniu wiosek tematycznych stanowiących specjalność Borów Tucholskich.
Strategia na obecnym etapie będzie obejmowała swoim zakresem jedynie kujawsko-pomorską część Borów Tucholskich, gdyż ma ona służyć m.in. pozyskaniu dofinansowania w ramach regionalnego programu operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jednak już na tym etapie działania koordynowane są z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną - w warsztatach biorą udział członkowie jej zarządu lub biura.

Marka "Bory Tucholskie". Potem włączą w działania Pomorze

- Dla województwa pomorskiego marka Bory Tucholskie jest jednak mniej znacząca niż wiodące w tym regionie marki, takie jak Kaszuby czy Żuławy - dodają w Tucholi. - Warto zwrócić uwagę choćby na pozycjonowanie Chojnic jako "Bramy Kaszub". - Dlatego też na nasze województwo spada duża część odpowiedzialności za rozwój Borów Tucholskich jako marki turystycznej. Niewątpliwie jednak po działaniach oddolnych, konsolidujących środowiska zajmujące się tworzeniem produktów turystycznych i ich wspieraniem, kolejnym naturalnym krokiem będzie połączenie działań z zainteresowanymi podmiotami z województwa pomorskiego. Trudno bowiem wyobrazić sobie kompleksowy rozwój marki Bory Tucholskie bez ich udziału.
Najbardziej oczywistą platformą współpracy pomiędzy województwami będzie Rezerwat Biosfery Bory Tucholskie i jego rada koordynacyjna. Wiceprzewodniczącym tej Rady jest starosta tucholski Michał Mróz, a w jej skład wchodzą samorządy, przedsiębiorcy, Lasy Państwowe, organizacje pozarządowe (w tym Lokalne Grupy Działania), Park Narodowy "Bory Tucholskie", parki krajobrazowe i inne podmioty zainteresowane rozwojem lokalnym uwzględniającym też turystykę.

- Chcąc zaproponować kolejne kroki, trzeba jednak zacząć od siebie - tworząc strategię rozwoju marki Bory Tucholskie w najbliższej okolicy, jak też plan marketingowy uwzględniający najpierw lokalne podmioty z zaangażowanych powiatów - słyszymy. - Nie sztuką jest bowiem stworzyć najdoskonalszy nawet dokument - kluczowe jest znalezienie sposobu na wdrożenie w życie jego zapisów.

Fot. Nadesłane
Burza mózgów Borom Tucholskim przyda się. Tak się buduje markę

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie