Bydgoską "wuzetkę" sklasyfikowano jako ulicę ruchu przyspieszonego. Leży w ciągu drogi krajowej nr 80, omija śródmieście i z założenia jest główną trasą dla ruchu tranzytowego oraz komunikacyjnego na osi wschód-zachód.
Niestety, wciąż na dużym odcinku prowadzi cały ten ruch jednym pasem w każdą stronę. Codziennością są przez to korki na Artyleryjskiej i dalej na Kamiennej aż do Wyszyńskiego.
Sytuację poprawi dopiero budowa Makrum Parku i związana z nią przebudowa Kamiennej, która od Gdańskiej do Wyszyńskiego w końcu będzie miała dwupasmowe jezdnie. Oznacza to, że jedyne wąskie, jednopasmowe gardła pozostaną tylko na dwóch odcinkach trasy - od Żeglarskiej do Gdańskiej oraz od Wyszyńskiego do Inwalidów. W planach drogowców nie ma jednak ich przebudowy.
Regiomoto.pl - wszystko o motoryzacji
- Ani w krótkoterminowych, ani nawet w tych dalszych - rozkłada ręce Janusz Śmigielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Powód jest oczywiście prozaiczny - brak pieniędzy. - Na odcinku od Żeglarskiej do Gdańskiej musielibyśmy wykupić dużo drogich terenów od PKP i od Pesy, a do tego trzeba by wybudować drugi, bardzo drogi wiadukt nad torami kolejowymi - tłumaczy Śmigielski.
Przeczytaj także: Przebudowa wszystkich ulic wokół Makrum Park w Bydgoszczy pochłonie 50 mln zł
Okazja do poszerzenia "wuzetki" na całym odcinku, jaką będzie budowa Makrum Parku, zostanie więc niewykorzystana. Wąskie gardła i korki na głównej trasie przelotowej przez miasto wciąż będą odstraszać zarówno mieszkańców, jak i kierowców tranzytowych.
A ruch na trasie "W-Z" z roku na rok będzie coraz większy. Zdaniem ekspertów wpłynie na to zarówno ucieczka kierowców z Focha po otwarciu linii tramwajowej do dworca PKP, jak i późniejsze poszerzenie Grunwaldzkiej, która będzie nie tylko przedłużeniem "wuzetki", ale dodatkowo połączy ją z planowaną północno-zachodnią obwodnicą miasta - drogą ekspresową S5.
Więcej w środę, w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej".
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje