
Droga ekspresowa S5 Nowe Marzy - Dworzysko. Budowa idzie sprawnie
Odcinek drogi ekspresowej S5 ciągnie się od węzła autostrady A1 w Nowych Marzach i kończy w Dworzysku. Ma 23 km długości. Budowa odbywa się w głównej mierze po śladzie starej DK nr 5 oraz pasa rezerwowego pozostawionego w trakcie budowy obwodnicy Świecia ponad dwie dekady wcześniej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że na koniec marca 2022 roku zaawansowanie rzeczowe prac na odcinku Nowe Marzy - Świecie Południe (Dworzysko) wyniosło 70 procent. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w III kwartale 2022 roku.
Budimex dokończył S5 za Pizzarotti
Przypomnijmy, że w kwietniu 2020 roku podpisano umowę z firmą Budimex, której zadaniem było dokończenie inwestycji. Włoska firma Pizzarotti zrealizowała zaledwie 29 proc. wartości rzeczowej kontraktu.
Droga ekspresowa Nowe Marzy - Dworzysko koszt budowy
Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku trasy S5 wyniesie dokładnie 566 786 115,60 zł.
Droga ekspresowa Nowe Marzy - Dworzysko zakres robót
Co trzeba było zrobić na odcinku S5 Nowe Marzy - Dworzysko?
Zakres mostowy - podstawowe informacje:
- Łącznie 38 obiektów mostowych
- Beton: 15 tysięcy m szesc.
- Zbrojenie: 1,5 tys. ton stali.
- Mury oporowe: 6,5 tys. m kw. murów oporowych
Zakres drogowy - podstawowe informacje:
- 24 km drogi ekspresowej S5 w tym 5 węzłów drogowych.
- Do wybudowania ich potrzeba 400 tys. ton mieszanek mineralno-bitumicznych
- Wykonanie 520 tys. ton wykopów i 450 tys. ton nasypów
Zakres branżowy - podstawowe informacje:
- 24 km kanału technologicznego
- Budowa kanalizacji deszczowej oraz 28 zbiorników retencyjnych
- Budowa systemu zarządzania ruchem
- Budowa zasilania i oświetlenia 5 węzłów drogowych
Zobacz zdjęcia jak w kwietniu 2022 roku wygląda plac budowy drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy - Dworzysko