
Jednocześnie trwają prace remontowe zabytkowego budynku między peronami 3 i 4. - Do prac elewacyjnych, które prowadzone będą pod okiem konserwatora zabytków będzie firma specjalizująca się w takich zadaniach - zapewnia Muszyński. - Na razie prowadzimy wewnątrz rozbiórkę, usuwamy stare instalacje, skuwamy stare tynki. Wkrótce zabierzemy się za położenie nowych instalacji oraz rozbiórkę dachu.

Po remoncie dworzec wyspowy będzie miał zupełnie nowy dwuspadowy dach na drewnianej więźbie z blaszaną dachówką. Dopiero wtedy, gdy budynek uzyska solidne zadaszenie i nie będzie padało do środka, wykonawca remontu zabierze się za prace wewnątrz - płytki, tynki, malowanie.

Trwa także modernizacja torowiska na peronie 2. - Wymieniamy podtorze, szyny i podkłady - wyjaśnia szef kontraktu na remont bydgoskiego dworca. - Aby pasażerom było łatwiej wejść do pociągu, perony będą podniesione.

Tor 6. na peronie 1. był już wprawdzie zamknięty, ale nie został jeszcze zmodernizowany. - Musieliśmy go zamknąć na 5 tygodni, żeby zabezpieczyć go, aby nie zapadł się podczas prac budowlanych dworca - wyjaśnia Muszyński.