https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Burza wokół podwyżki opłat za pakiet cyfrowy SatFilmu

Rzecznik konsumenta wyjaśnia, że w przypadku gdy abonenci  nie zostali powiadomieni o podwyżce powinni składać reklamację.
Rzecznik konsumenta wyjaśnia, że w przypadku gdy abonenci nie zostali powiadomieni o podwyżce powinni składać reklamację. Andrzej Galczak
W regulaminie powinna być klauzula modyfikacyjna mówiąca o możliwych podwyżkach. - Abonent ma być skutecznie powiadomiony przez operatora - podkreśla rzecznik konsumenta.

Wielką burzę nie tylko w internecie wywołał nasz artykuł mówiący, że nie wszyscy abonenci SatFilmu zostali powiadomieni o wchodzących w życie od 1 stycznia podwyżkach za pakiet „Rozrywka lux”.

- Nie otrzymałam żadnej informacji na temat podwyżki - pisze Ewa na naszym forum. - Fakturę otrzymuję internetowo. Nikt nie doręcza mi żadnych folderów. Nawet kalendarza nie dostarczyli.

Czytaj więcej: Włocławska kablówka drożeje, abonenci zaskoczeni

- Ja mieszkam przy ulicy Płockiej - pisze osoba podpisana jako abonent. - Dostałem kalendarz, ale nic więcej. Nie było żadnej informacji o podwyżce. Troszkę zdziwiony byłem, tym bardziej, że jak ma być gala KSW, to wiedzą jaki mam nr telefonu żeby wysłać informacje o cenie, a jak podwyżka abonamentu, to już pewnie zapomnieli mojego numeru.

Informacja o podwyżce nie do wszystkich dotarła

Nie tylko takie wpisy można znaleźć. Choć podobnych jest najwięcej. Mieszkająca na Zazamczu Aneta pisze, że dostała folder z informacją o podwyżce.

Wychodzi więc na to, że mimo zapewnień Artura Witwickiego, pełnomocnika zarządu SatFilmu, jednak nie do wszystkich dotarła informacja, że pisma mówiące o podwyżce były dostarczane na przełomie października i listopada. Jeśli te materiały z różnych powodów nie zostały dostarczone do domów, to miały być wysyłane pocztą.

Można składać reklamacje i odstąpić od umowy

Czy powiadomienie poprzez wrzuconą do skrzynki pocztowej ulotkę jest skutecznym zawiadomieniem abonenta?

- W regulaminie powinna znajdować się klauzula modyfikacyjna, mówiąca o tym, że SatFilm będzie mógł podwyższać opłaty - wyjaśnia Krystyna Watkowska, miejski rzecznik konsumentów. - Musi ona określać kiedy i w jakich okolicznościach może to zrobić. Cena jest istotnym warunkiem umowy. Abonenci, którzy nie otrzymali ulotki powinni złożyć reklamację, gdyż nie mogli zapoznać się z ulotką mówiącą o podwyżce, a także o warunkach odstąpienia od umowy. Po stronie SatFilmu leży udowodnienie, że abonent był powiadomiony.

Jak dodaje włocławska rzeczniczka konsumentów, operator musi się ustosunkować do złożonej reklamacji w ciągu 14 dni.

Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji z kraju [11.01.2017]

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska