Wielką burzę nie tylko w internecie wywołał nasz artykuł mówiący, że nie wszyscy abonenci SatFilmu zostali powiadomieni o wchodzących w życie od 1 stycznia podwyżkach za pakiet „Rozrywka lux”.
- Nie otrzymałam żadnej informacji na temat podwyżki - pisze Ewa na naszym forum. - Fakturę otrzymuję internetowo. Nikt nie doręcza mi żadnych folderów. Nawet kalendarza nie dostarczyli.
Czytaj więcej: Włocławska kablówka drożeje, abonenci zaskoczeni
- Ja mieszkam przy ulicy Płockiej - pisze osoba podpisana jako abonent. - Dostałem kalendarz, ale nic więcej. Nie było żadnej informacji o podwyżce. Troszkę zdziwiony byłem, tym bardziej, że jak ma być gala KSW, to wiedzą jaki mam nr telefonu żeby wysłać informacje o cenie, a jak podwyżka abonamentu, to już pewnie zapomnieli mojego numeru.
Informacja o podwyżce nie do wszystkich dotarła
Nie tylko takie wpisy można znaleźć. Choć podobnych jest najwięcej. Mieszkająca na Zazamczu Aneta pisze, że dostała folder z informacją o podwyżce.
Wychodzi więc na to, że mimo zapewnień Artura Witwickiego, pełnomocnika zarządu SatFilmu, jednak nie do wszystkich dotarła informacja, że pisma mówiące o podwyżce były dostarczane na przełomie października i listopada. Jeśli te materiały z różnych powodów nie zostały dostarczone do domów, to miały być wysyłane pocztą.
Można składać reklamacje i odstąpić od umowy
Czy powiadomienie poprzez wrzuconą do skrzynki pocztowej ulotkę jest skutecznym zawiadomieniem abonenta?
- W regulaminie powinna znajdować się klauzula modyfikacyjna, mówiąca o tym, że SatFilm będzie mógł podwyższać opłaty - wyjaśnia Krystyna Watkowska, miejski rzecznik konsumentów. - Musi ona określać kiedy i w jakich okolicznościach może to zrobić. Cena jest istotnym warunkiem umowy. Abonenci, którzy nie otrzymali ulotki powinni złożyć reklamację, gdyż nie mogli zapoznać się z ulotką mówiącą o podwyżce, a także o warunkach odstąpienia od umowy. Po stronie SatFilmu leży udowodnienie, że abonent był powiadomiony.
Jak dodaje włocławska rzeczniczka konsumentów, operator musi się ustosunkować do złożonej reklamacji w ciągu 14 dni.
Info z Polski - przegląd najciekawszych informacji z kraju [11.01.2017]