https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoska PESA dostarczy tramwaje do Torunia. Dlaczego odrzucono tańszą ofertę?

Wojciech Giedrys [email protected] tel. 56 65 21 449
Ostatnie tramwaje MZK kupił ponad 20 lat temu. Były to składy 805Na z wysoką podłogą
Ostatnie tramwaje MZK kupił ponad 20 lat temu. Były to składy 805Na z wysoką podłogą Lech Kamiński
Bydgoska spółka wygrała przetarg na dostawę 12 nowych składów. Przedsiębiorstwo wyceniło je na ok. 92,5 mln zł. Tańsza o 1,37 mln zł oferta jej konkurenta - Solaris Bus & Coach - została odrzucona.

Taki werdykt zapadł na początku tygodnia.

Dlaczego MZK odrzucił ofertę spółki Solaris Bus & Coach z podpoznańskiego Bolechowa? Jej propozycja - wyceniona na 91,1 mln zł - była niezgodna ze specyfikacją przetargową. - Szczegółowe dane zawarte w ofertach zostały przez obu oferentów objęte tajemnicą przedsiębiorstwa - tłumaczy Piotr Reich, rzecznik prasowy toruńskiego przewoźnika. - Dlatego nie jesteśmy upoważnieni do ujawnienia takich danych do wiadomości publicznej.

Przeczytaj również: Nowy kontrakt Pesy! Dostarczy 9 spalinowych pociągów dla niemieckiego przewoźnika

Mogą się odwołać

Decyzja nie jest prawomocna. Firmy mogą się od niej odwołać w ciągu 10 dni do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozpatrzenie protestów nie zakończy jednak postępowania przetargowego. Następnie przetarg weźmie jeszcze pod lupę Urząd Zamówień Publicznych.

Umowa może zostać zawarta najpóźniej w drugiej połowie listopada.

Czy Solaris Bus & Coach odwoła się od tej decyzji? - Jeszcze nie otrzymaliśmy od MZK uzasadnienia dotyczącego rozstrzygnięcia przetargu - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bus & Coach.

Firma, z którą MZK podpisze kontrakt, dostarczy łącznie 12 niskopodłogowych tramwajów: sześć trójczłonowych o długości 19-21 m i sześć pięcioczłonowych od 28 do 32 m. Pojazdy będą wyposażone m.in. w automaty biletowe, kamery monitoringu, elektroniczny system informacji pasażerskiej, a także klimatyzację. Wykonawca przekaże MZK wyposażenie do obsługi tramwajów i pakiet eksploatacyjno-naprawczy. Ma też dostosować zajezdnię tramwajową przy ul. Sienkiewicza do obsługi składów.

Czytaj też: Pesa wyprodukuje pierwszych 37 Linków z gigantycznego kontraktu z Deutsche Bahn

Pierwsze tramwaje dotrą do Torunia rok od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Ostatnie pojazdy mają być dostarczone najpóźniej do końca września 2015 r.

MZK lata będzie spłacać zakup nowych składów

Zakup tramwajów przewoźnik sfinansuje z unijnej dotacji w ramach projektu kolei metropolitalnej BiT City. Resztę dołoży z pieniędzy z emisji obligacji. Miasto zaś powierzy mu obsługę pasażerów w Toruniu i w latach 2013-2036 będzie płacić rekompensatę za usługi i koszty inwestycji BiT City. Ponad 3,4 mln zł rocznie.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
W dniu 04.10.2013 o 09:22, ed napisał:

Może, tylko PESA zaoferowała podzielenie składu - bo w Toruniu jeżdżą tramwaje jednowagonikowe - czyli 1/2 normalnego składu

W twojej Bydzi też jeżdżą ,a będzie coraz więcej u Was linii gdzie napotkasz jeden wagonik ,bo to podobno ekonomicznie  

e
ed

Może, tylko PESA zaoferowała podzielenie składu - bo w Toruniu jeżdżą tramwaje jednowagonikowe - czyli 1/2 normalnego składu

e
ed

Może, tylko PESA zaoferowała podzielenie składu - bo w Toruniu jeżdżą tramwaje jednowagonikowe - czyli 1/2 normalnego składu

p
patrzmy realnie
W dniu 03.10.2013 o 20:23, kolejarz napisał:

I dobrze..... Stolica Regionu pomaga biędniejszemu i mniejszemu Tak trzymać :)


Masz namyśli to miasto A, czyli Gęsiopolis ze słynną Tchórzoareną?
k
kolejarz

I dobrze..... Stolica Regionu pomaga biędniejszemu i mniejszemu Tak trzymać:)

d
draw
W dniu 03.10.2013 o 13:06, diopo napisał:

Po co te ciągłe artykuły, Pesa jest obok i warto wspierać nasz przemysł regionalny.

Dokładnie tak, trzeba go wspierać. I skończmy już tą wojenkę toruńsko-bydgoską

M
Mariusz

Było do przewidzenia, bo tyfusy by się wściekły. Nawet rozsądnie, pieniądz musi zostać w okolicy, a i serwis będzie miał blisko. Szkoda tylko że te pesy są takie brzydkie. Stylistycznie dużo gorsze nawet od tych ze Lwowa nie mówiąc o zachodnich.

r
rychu

autor artykułu aż przebiera nóżkami ,żeby Solaris się odwołał ...

d
diopo

Po co te ciągłe artykuły, Pesa jest obok i warto wspierać nasz przemysł regionalny.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska