Zobacz wideo: Casting do filmu "Negatyw" Roberta Wichrowskiego w Bydgoszczy.
- Pojechałem na tygodniowy urlop. Przed wyjazdem wyrzuciłem śmieci. Jakież było moje zdumienie, gdy wróciłem, a one wciąż tam były - mówi pan Jan, mieszkaniec Okola. - Na dodatek przy naszym boksie śmietnikowym znajdowało się mnóstwo worków z odpadami. Jeszcze podczas mojego urlopu dzwonili do mnie mieszkańcy, więc jak tylko wróciłem postanowiłem działać. Po Komunalniku przez jakiś czas za wywóz śmieci odpowiadał u nas Remondis i śmieci odbierano na czas. Myślałem, że z ProNaturą będzie podobnie, a tu takie coś.
Pan Jan w środę (11 sierpnia) przed południem zgłosił sprawę do ProNatury. Powiadomił też naszą redakcję i przesłał zdjęcia, na których widać przepełnione pojemniki, a przy nich sporo worków z odpadami.
- Przedstawiłem sprawę pani z Biura Obsługi Klienta ProNatury - mówi Jan Dopierała. - Poprosiła, abym wysłał do nich zgłoszenie mailem i obiecała przekazać je do Działu Logistycznego. Przy okazji dowiedziałem się, że robią, co mogą, ale przejęli nowe sektory bez zwiększenia liczby samochodów i pracowników.
Skontaktowaliśmy się z ProNaturą, by poznać jej stanowisko w tej sprawie.
- Spółka ProNatura odpowiada za odbiór odpadów z nieruchomości przy ul. Śląskiej 24 od 15 lutego br. - informuje Łukasz Kowalski, zastępca kierownika Biura Promocji i Komunikacji Społecznej w ProNaturze. - Do 31 lipca odbiór realizowany był przez podwykonawcę spółki, a od 1 sierpnia br. odbiór wszystkich frakcji poza odpadami zmieszanymi realizowany jest przez pracowników spółki. Dla nieruchomości częstotliwość odbioru odpadów segregowanych ustalona została, 1 raz w tygodniu, na podstawie harmonogramów obowiązujących od początku 2021 roku i odbiór realizowany będzie w każdą środę, chyba że konieczne będzie zwiększenie częstotliwości.
Jak podkreśla Łukasz Kowalski, zgodnie z harmonogramem, odbiór odpadów został zaplanowany na 4 sierpnia i w tym dniu był realizowany ze wszystkich nieruchomości przy ul. Śląskiej.
- Odbiór odpadów z pojemników przy Śląskiej 24 nie został zrealizowany ze względu na brak dostępu do pojemników - mówi Łukasz Kowalski. - Pracownicy nie posiadali kluczy do wiaty śmietnikowej, co zostało odnotowane zarówno w trasach, jak i w systemie monitoringu pojazdów. Spółka na bieżąco stara się uzupełniać brakujące klucze i piloty. Należy wziąć pod uwagę, że takie sytuacje mogą mieć miejsce w okresie wdrożeniowym. Mają one charakter przejściowy i wynikają przede wszystkim z konieczności poznania nowych sektorów przez pracowników realizujących odbiór odpadów. W przypadku zgłoszenia mieszkańców o braku wywozu spowodowanego, m.in., brakiem dostępu, spółka realizuje odbiór w najszybszym możliwym terminie, najczęściej w ciągu 48 godz. od zgłoszenia. Odbiór odpadów frakcji papier oraz opakowaniowych zrealizowany zostanie 11 sierpnia br.
Jak poinformował nas pan Jan, w środę (11 sierpnia), śmieci zostały wywiezione.
- Przyjechały dwa samochody i chyba sześć osób. Wszystko zostało posprzątne - mówi pan Jan. - Mam nadzieję, że ta sytuacja już się nie powtórzy.
Dodajmy, że spółka ProNatura realizuje obecnie odbiór odpadów w trzech sektorach, które wcześniej obsługiwane były przez firmę Komunalnik.
