https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Po feriach drogowcy szykują się do zmian połączeń na trasie do dworca PKP

(bog)
Już wiadomo, że na pewno zmiany dotkną rozkłady jazdy tramwajów, które często jeżdżą prawie puste.
Już wiadomo, że na pewno zmiany dotkną rozkłady jazdy tramwajów, które często jeżdżą prawie puste. Agata Wodzień/mmbydgoszcz
Po dwóch miesiącach od uruchomienia nowych połączeń tramwajowych zgodnie z zapowiedziami drogowcy szykują się do korekt w rozkładach jazdy.

Już wiadomo, że na pewno zmiany dotkną rozkłady jazdy tramwajów, które często jeżdżą prawie puste. W godzinach szczytu podróżuje nimi ledwie kilkudziesięciu pasażerów. Jeszcze gorzej jest wieczorami, kiedy w poszczególnych wagonach widać ledwie pojedyncze osoby.

Przeczytaj także:Dużo nowości na bydgoskim lotnisku. Będzie strefa wolnocłowa

- Takie korekty to nic nowego. Zresztą zapowiadaliśmy je jeszcze przed otwarciem nowego torowiska - przypomina Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Zaraz po feriach rozpoczniemy dokładne pomiary liczby pasażerów, które zweryfikują nasze wcześniejsze analizy i dadzą dokładny obraz potrzeb, jakie musimy zrealizować. Jest więc bardzo prawdopodobne, że niedługo potem te korekty wejdą w życie - zapowiada rzecznik.

Przypomnijmy, że aktualnie do dworca PKP dojeżdżają dwie linie tramwajowe - "trójka" z pętli przy Wyścigowej oraz "piątka" z Glinek. Zarzuty dotyczące wożenia pustego powietrza szczególnie dotyczą tej drugiej linii i niewykluczone, że zamiast dwóch wagonów obsługiwać ją będą krótsze składy.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Niewykluczone, że zmiany pojawią się również w rozkładach jazdy autobusów. Sporo zastrzeżeń pasażerów dotyczy bowiem ich nowej siatki połączeń. Na ostateczne decyzje drogowców trzeba jednak poczekać jeszcze przez przynajmniej kilka tygodni.

Wiadomości z Bydgoszczy

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz
Warszawka sprzedala lub zniszczyla zaklady przcy,to kogo ma wozic tramwaj
L
Lech
Zamiast budować pętlę przy Rycerskiej lepiej było linię przedłużyć do szpitala wojskowego i Gdańskiej. Do szpitala i polikliniki nie ma jak dojechać,a od dworca do Gdańskiei i Myślęcinka też by było dużo chętnych i napewno frekwencja by była. Myślenie nie jest mocną stroną naszych decydentów
s
serek
Przywrócić TRAMWAJ 3 NA TRASĘ WILCZAK-WYŚCIGOWA -to trasa o tradycji ponad 50 letniej . Ta zmiana jest chybiona za biurka - pasażerowie widzą to inaczej !
H
Henryk
Rzeczywistość pokazała, że ta wersja dojazdu do dworca okazała się najgorszą. Trzeba zmienić i tak 3 na Wilczak a 8 do dworca. Tramwaje 1 i 8 do ronda Grurtnwaldzkiego są przepełnione.
G
Gość
To dopiero jak ktoś z szanownych decydentów zobaczył puste wagony, zrozumiał że ta trasa do dworca nie jest nikomu potrzebna? Ale co tam, przecież komu szkodzi wyrzucenie kupy kasy w błoto? Wprowadzi się nowe podatki dla bydgoszczan, rozszerzy strefę parkowania, podniesie opłaty. Wybudować trasę na której ogranicza się ruch dwa miesiące po otwarciu bo jest zwyczajnie bezsensowna można tylko w tym POlskim kraju.
T
Tomek
Kolega napisal , ze nie ma roznicy miedzy 1 lub 2 skladowym tramwajem , otoz jest i to bardzo duze .
Tramwaj 2-wagonowy pobiera znacznie wiecej pradu , niz tramwaj wagonowy .
P
Pawel
Na dzis i na  teraz, do dworca PKP wystarczy jedna linia tramwajowa jednowagonowa .......
B
Bolesław
Już wieczorami piątki jeżdzą jedno wagonowe, Hm co za różnica czy jedzie jeden wagon dwa? Dwóch motorniczych jest wtedy potrzebnych i tu się widzi oszczędności? Jedna wielka porażka i strata kasy na ten tramwaj do dworca. To tak samo jakbym miał telewizor i kupił drugi tyle że w innym kolorze. Po co mi dwa jak jeden starczy??
C
Czujnik
"...wożenia pustego powietrza ...."
".. zamiast dwóch wagonów obsługiwać ją będą krótsze składy."

Nawet nie chce mi sie tego komantować...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska